شناسهٔ خبر: 52132788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تلاش برای رسیدن به شهری با چهره اسلامی در قم

موج نیوز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، رسیدن به چهره‌ای اسلامی در شهر را هدف کمیته فضاسازی و تبلیغات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده در نخستین جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، به دغدغه‌های مدیران شهر در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان از چهار سال پیش با ریاست آیت‌الله سعیدی و دبیری سپاه استان کار خود را آغاز کرده است.

وی تعداد کمیته‌های فعال در  قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم را ۱۴ کمیته اعلام کرد و افزود: کمیته فضاسازی و تبلیغات به‌عنوان یکی از کمیته‌های مهم قرارگاه برای ترسیم چهره‌ای اسلامی از شهر تشکیل‌شده تا شهر قم را به جایگاه حقیقی خود نزدیک کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با قرائت محورهای ۹ گانه دستورالعمل آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی، بقاء متبرکه، امامزادگان، حرم مطهر، افراد آسیب‌دیده، خانواده و ظرفیت‌های محلات، اقشار مستعد آسیب، اماکن خاص، امکان پرتردد از محورهای این دستورالعمل بوده که ساماندهی، رسیدگی و ایجاد فضایی اسلامی در این ۹ محور بخشی از وظایف ما خواهد بود.

وی گام نخست در اجرای این دستورالعمل را دعوت از نهادها و مراکز تصمیم‌ساز دانست و ابراز کرد: برای اجرای تبلیغات و فضاسازی شهری نیاز به همکاری و هم‌افزایی همه نهادها با یکدیگر داشته و تأکید آیت‌الله سعیدی مبنی بر اجرای دستورات رهبری را مدنظر داشته باشیم.

کلانترزاده پیگیری تبلیغات برای نهادینه‌سازی حجاب و عفاف را نخستین اولویت کمیته خواند و اذعان کرد: باید با آماده‌سازی بنرهایی با موضوع عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ آن، ایجاد المان‌های مذهبی و اختصاص بعضی از تابلوهای ورودی و خروجی شهر و فضاسازی بوستان‌ها و مراکز تفریحی گردشگری اهتمام داشته باشیم.

وی سپس به برنامه‌ریزی بر اساس امکانات و توانایی‌های مدیریت شهری و استانی تأکید کرد و گفت: باید از دستورات و برنامه‌های غیرواقعی اجتناب کرده و با نگاهی واقع‌بینانه و میان‌مدت و طولانی‌مدت برای تغییر فرهنگ و کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

کلانترزاده در پایان از حاضرین در جلسه خواست تا اقدامات و برنامه‌های خود را به‌روشنی تشریح کرده و نقاط ضعف‌ها، قوت و همچنین پیشنهادهای خود را بیان کنند و تشکیل جلسات باید به‌صورت مستمر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

نظر شما