شناسهٔ خبر: 52132765 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حذف هدفون‌های رایگان از بسته‌بندی آیفون‌ در فرانسه

اقتصاد ایران: با جدی‌تر شدن نگرانی‌های محیط‌زیستی، آیفون‌های فرانسوی دیگر با ایرپاد رایگان فروخته نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

نگرانی‌های محیط‌زیستی باعث شده است دیگر آیفون‌های فرانسوی با ایرپادهای رایگان فروخته نشوند. این مسئله نشان‌دهنده‌ی پایان بسته‌بندی ویژه‌‌ی آیفون است که تنها در فرانسه دردسترس بود.

به‌گزارش 9to5mac، از آیفون ۱۲ اپل تصمیم گرفت ارائه‌ی ایرپاد سیمی رایگان را در بسته‌بندی گوشی‌های هوشمند خود متوقف کند. کوپرتینویی‌ها دلیل کارش را مسائل زیست‌محیطی اعلام کردند؛ اما عده‌ای معتقدند صرفه‌جویی در هزینه‌ی انگیزه‌ی اصلی اپل بوده است.

بااین‌حال، قانون فرانسه تمام گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند که با هدفون رایگان عرضه شوند. دلیل این امر نگرانی‌های بهداشتی درباره‌ی تشعشعات RF نزدیک به مغز است. جذب انرژی فرکانس رادیویی به‌طور بالقوه برای مغز مضر در نظر گرفته می‌شود و گوشی‌ها هنگام برقراری تماس تلفنی، مقدار بیشتری از آن منتشر می‌کنند. بحث‌های زیادی درباره‌ی تأثیر این امواج وجود دارد؛ اما اکثر کشورها با تعیین محدودیت قانونی برای خروجی توان فرکانس رادیویی، سعی کرده‌اند خطر را کاهش دهند. آیفون‌ها نیز از حسگر مجاورت برای تشخیص این موضوع استفاده می‌کنند که چه زمانی گوشی در جلو سر قرار گرفته است و برای رعایت محدودیت‌های قانونی، توان RF را کاهش می‌دهند.

بااین‌حال، فرانسه پا را فراتر گذاشته است و استدلال می‌کند کاربران باید تشویق شوند از هدفون استفاده کنند تا گوشی را از کنار سر خود دور نگه دارند. به‌همین‌دلیل، لازم است گوشی‌های هوشمند با هدفون فروخته شوند.

به‌طورکلی، در قانون این کشور گفته می‌شود لوازم جانبی که امکان محدودکردن قرارگیری سر درمعرض تشعشعات رادیو الکتریک در طول ارتباطات را ممکن می‌سازد، باید همراه دستگاه باشد.

آیفون‌های فرانسوی پس از تغییر قانون، ایرپادهای خود را از دست می‌دهند

درنهایت این الزام قانونی در آخر سال گذشته با قانون جدیدی لغو شد که هدف خود را کاهش زباله‌های زیست‌محیطی معرفی کرد. Consomac گزارش می‌دهد اپل به نمایندگان فروش خود این مسئله را اطلاع داده؛ اما هنوز وب‌سایتش را به‌روز نکرده است.

هدف قانون جدید کاهش ردپای محیطی دنیای دیجیتال است. اپل نیز با استناد به این قانون از ارائه‌ی ایرپاد در بسته‌بندی آیفون خودداری می‌کند؛ زیرا برای انجام چنین کاری به استفاده از جعبه‌ای اضافه نیاز دارد.

اپل هنوز درباره‌ی این موضوع در وب‌سایت خود مطلبی منتشر نکرده است؛ اما فروشندگان رسمی مطلع شده‌اند. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، هدفون‌ها از ۲۴ژانویه‌ی۲۰۲۲ حذف خواهند شد. مدتی طول می‌کشد تا محصولاتی که پیش از سیاست جدید تولید و بسته‌بندی شده‌اند، به‌پایان برسند؛ بنابراین، هنوز بعضی از فرانسوی‌ها بخت داشتن یک جفت هدفون رایگان را دارند.

نظر شما