شناسهٔ خبر: 52132532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مواد مخدر و سرقت دو جرم اول در ورود به زندان‌ها

سرپرست فرمانداری میبد: خیلی از افرادی که امروز گرفتار زندان شده اند به علت فقر فرهنگی و ضعف اقتصادی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد، سجادی پور با بیان اینکه فرزندان و خانواده‌های زندانیان نباید از جامعه دور شوند گفت: همه ما باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه این زندانیان در شرایط بهتر با آموزش‌های هنری و فنی و مهارتی به درآمد و اقتصاد برسند بلکه بعد از رهایی از زندان بتوانند تغییر کنند و به زندگی عادی برگردند.

مصطفی عابدی رئیس زندان اردکان هم گفت: جرم اول این زندانیان موادمخدر و سرقت است که ریشه در همین آلوده شدن به مواد مخدر دارند.

عابدی افزود: هدف ما صرفا نگهداری افراد در زندان نیست بلکه، ارتقای سواد، فرهنگ، نماز و احکام و ورزش از کار‌هایی است که در زندان برای افراد انجام می‌شود.

رئیس زندان اردکان افزود: افراد در زندان به سه بخش بند بسته، نیمه بسته و باز نگهداری می‌شوند که بسته به شرایط آنها جمعی درواحد‌های صنعتی سطح شهر، جمعی هم درکارگاه‌های آموزشی به فراگیری مهارت‌های هنری، چرم دوزی، خیاطی، چفیه دوزی و سایر هنر‌ها مشغول هستند تا بعد از رهایی از زندان بتوانند نان اور خانواده شده وبه زندگی با اعتماد به نفس بالاتر برگردند.

در حال حاضر ۶۵ نفر از مددجویان شهرستان میبد تحت پوشش انجمن زندان هستند و ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

نظر شما