شناسهٔ خبر: 52132264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۹ پیشنهاد شهرداری شیراز برای گنجانده شدن در بودجه ۱۴۰۱/ تشکیل کارگروه حقوقی با حضور معاون رئیس جمهور

شهردار شیراز در سفر نیم روزه خود به پایتخت، نشست‌هایی را با معاونان رئیس جمهور پیرامون موضوعات مختلف از جمله سهم شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ داشت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید احسان اصنافی در توضیح این سفر نیم روزه گفت: عصر امروز، شنبه دوم بهمن ماه دو جلسه مفید و مهم برای شهرداری‌ها در تهران با معاونان رئیس جمهور داشتیم که آثار و ثمرات آن در آینده ملموس خواهد بود.

او گفت: جلسه اول که از ساعت دو عصر آغاز شد، میهمان معاون اول رئیس جمهور، دکتر مخبر و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دکتر میرکاظمی با موضوع ردیف‌های مربوط به شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور بودیم.

به گفته شهردار شیراز، علاوه بر وی در این جلسه زاکانی شهردار تهران، ارجائی شهردار مشهد، قاسم زاده شهردار اصفهان و شهرداران یزد و رشت نیز حضور داشتند.

اصنافی درخصوص ریز موضوعات مطرح شده در جلسه با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سا مان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: پیرامون موضوعاتی نظیر ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری‌ها از جمله درصد ارزش افزوده و نحوه تخصیص آن، تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری ها، بخشودگی جرائم مالیاتی و تامین اجتماعی شهرداری ها، اوراق مشارکت پروژه‌های زیرساختی مثل مترو و وصول سهم جرائم راهنمایی و رانندگی برای کلانشهر‌ها بحث و گفتگو شد.

او با اشاره به اینکه در جلسه پیشین با معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۹ آذرماه نیز ۱۴ دستورکار خروجی جلسه بوده، گفت: تعدادی از موضوعات مطرح شده توسط دولت در مجلس دفاع خواهد شد و تعدادی نیز به نظر کارشناسی اقای دکتر عادل معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیرخانه کلانشهر‌ها منوط شد که پیگیری و انجام خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین از ارائه ۲۹ پیشنهاد بودجه‌ای در بودجه ۱۴۰۱ گفت و اضافه کرد: پیش از جلسه امروز شهرداری شیراز ۲۹ پیشنهاد خود را برای گنجاندن در بودجه ۱۴۰۱ را برای وزیر کشور، مجمع کلانشهرها، نمایندگان مردم شیراز در مجلس، سخنگوی کمیسیون تلفیق و رئیس کمیسیون عمران ارسال کرده تا از ظرفیت‌های آنان در جهت جذب ردیف‌های بیشتری از بودجه عمومی دولت جهت شهرداری‌ها استفاده شود.

او سپس به جلسه دوم که بلافاصله پس از جلسه اول آغاز شد پرداخت و گفت: جلسه دوم با حضور دکتر دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد که در آن به طرح بحث درخصوص موضوعات حقوقی مرتبط با شهرداری‌ها پرداختیم.

به گفته این مقام مسئول اهم موضوعات مطرح شده در جلسه با معاون حقوقی رئیس جمهور شامل صدور پروانه برروی زمین‌های فاقد سند، مباحث تغییرات قانون ماده ۱۰۰ شهرداری مبنی بر رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرداری ها، موضوع اختلاف مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها پیرامون اعمال ماده ۱۰۱ برروی زمین‌های تفکیکی دولت در محدوده شهرها، موضوع تعاریف قانونی عوارض پروانه ساختمانی، عوارض ساختمانی جهت اعمال در درصد پرداختی به نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش و مباحث فی مابین از جمله موضوع نیروی انسانی و آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها بوده است.

اصنافی همچنین از تشکیل کارگروهی برای بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط به صورت هفتگی در این راستا خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما