شناسهٔ خبر: 52132262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قابل قبول بودن مدیریت و کنترل کرونا در گیلان

استاندار گیلان در ستاد مدیریت کرونا، کنترل این بیماری در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این نتیجه رعایت درست دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون همگانی است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در نشست استانی مدیریت بیماری کرونا در رشت، شرایط گیلان را به لحاظ مدیریت این بیماری و واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال قابل قبول دانست و با اشاره به همه گیری سویه‌ی اومیکرون در مناطق مختلف جهان گفت: در حال حاضر شرایط کشور به ویژه گیلان به لحاظ شیوع بیماری کرونا مطلوب است که این امر نتیجه‌ی استقبال عموم از واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ست.

او جدیت در روند رعایت دستورالعمل‌ها و تزریق دز سوم یا یادآور را برای حفظ شرایط موجود و پیشگیری از بروز پیک ششم ضروری دانست و تاکید کرد: طبق دستورالعمل‌های ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا، تمامی افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و شهروندانی که در همایش‌ها یا تجمعات اماکن سرپوشیده شرکت می‌کنند باید حداقل دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

مراقبت‌ها و دقت‌های لازم برای پایش مسافران هوایی در فرودگاه مرکز استان ضروری ست و در حوزه‌ی حمل و نقل بین شهری و بین استانی نیز باید ظرفیت‌های ناوگان طبق مصوبات ستاد استانی کرونای گیلان مشخص شود.

تزریق واکسن به کودکان با رضایت والدین انجام می‌شود، اما برای افراد بالای ۱۲ سال الزامی ست.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در حاشیه‌ی این نشست از آغاز آموزش حضوری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها از فردا خبر داد و گفت: این امر طبق مصوبات ستاد استانی کرونا و متناسب با شرایط ذکر شده در دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و علاوه بر این مرحله‌ی ششم طرح غربالگری شهید سلیمانی در دستور کار قرار می‌گیرد.


ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گزارشی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان را ۱۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

طبق آخرین بررسی‌ها ۷۰تا۸۰ درصد افراد مبتلا به سویه‌ی اومیکرون بدون علامت هستند و هرگونه غفلت در زمینه‌ی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه‌ی پیک ششم را فراهم کند.

حسن حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج و متخصصان نیز در سخنانی از هماهنگی‌های به عمل آمده با بیمه‌ی سلامت استان برای تحت پوشش قرار دادن افراد ساکن در حاشیه‌ی شهر‌های استان خبر داد و گفت: نیرو‌های بسیجی همچنان آماده اند تا در روند اجرای طرح واکسیناسیون به دانشگاه علوم پزشکی یاری رسانند.

 


انتهای پیام/م.‌ی

نظر شما