شناسهٔ خبر: 52132216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 استاندار: مرزبانان اصلی در سیستان و بلوچستان، مرزنشینان هستند

زاهدان_ایرنا_ استاندار سیستان و بلوچستان‌ با بیان اینکه مرزبانان اصلی در این استان، مرزنشینان هستند گفت: امنیت استان از مسیر توسعه اقتصادی می گذرد و ظرفیت مرز بزرگترین ویژگی برای دستیابی به این مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین مدرس‌خیابانی شامگاه شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور، مسوولان استانی و مدیران بخش‌های خصوصی عضو کارگروه در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد اظهار داشت: بزرگترین ویژگی و ظرفیت استان سیستان و بلوچستان مرز است بطوریکه این  استان، تنها استان کشور است که بیشترین مرز خاکی وآبی به طول ۱۶۰۰ کیلومتر با کشورهای همسایه دارد.

وی ادامه داد: توجه و ساماندهی مبادلات تجاری در مرزهای استان به معیشت مرزنشینان به عنوان مرزبانان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این خطه از میهن کمک بسزایی خواهد کرد و امنیت پایدار را در جنوب شرق کشور بدنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان برخورداری بیشتر مرزنشینان از نعمت مرز و مبادلات مرزی در قالب کوله‌بری تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و نظامی و انتظامی باید برای انتفاع بیشتر مرزنشینان از ظرفیت مرز تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند. 

نظر شما