شناسهٔ خبر: 52131970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه کویت: با هماهنگی شورای همکاری به لبنان آمدم

وزیر خارجه کویت در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود در بیروت گفت که طی هماهنگی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به لبنان آمده و حامل پیام آنها در اعلام همبستگی با ملت لبنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت که امروز شنبه به لبنان سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود، این سفر را در راستای تلاش‌های بین المللی برای بازگرداندن اعتماد به لبنان توصیف کرد.

به گزارش النشره، المحمد الصباح با بیان اینکه اقدام کویت طی هماهنگی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انجام شده است، گفت: کشورهای شورای همکاری با لبنان همبستگی دارند و سفرم به لبنان با هدف پشتیبانی و کمک به این کشور برای عبور از دشواری‌ها و اعتمادسازی است.

او افزود: من سه پیام آورده‌ام که اولی همدردی با مردم لبنان است و دوم اینکه نمی‌خواهیم لبنان سکویی برای هجمه به کشورهای عربی و خلیج‌(فارس) باشد و در امور هیچ کشور عربی دخالت کند و سوم اینکه لبنان باید به تعهدات خود برای ایجاد  اصلاحات مورد نیاز پایبند باشد.

وزیر خارجه کویت با ادعای اینکه دیدگاه کشورش و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس  قوی بودن لبنان و وفاداری آن به تعهدات بین المللی است، گفت: ما نشانه‌های مثبتی از ایده‌هایی که در لبنان ارائه کرده‌ایم دیده‌ایم و امیدواریم که اوضاع با پیشرفت همراه باشد.

احمد ناصر المحمد الصباح امروز پس از ورود به لبنان به دیدار نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور رفت که در این دیدار میقاتی گفت: ما مشتاق همکاری نزدیکتر بین لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستیم و انشالله کویت در کنار لبنان خواهد بود و روابط لبنان و برادران عرب دوباره قوت خواهد گرفت.

این نخستین سفر وزیر یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به لبنان از زمان بروز تنش در روابط دو طرف بر سر اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان است که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را بیهوده توصیف کرده بود.

انتهای پیام/.

نظر شما