شناسهٔ خبر: 52131807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی هوایی ارتش و سازمان دارالقرآن کشور

در راستای ارتقاء و گسترش علوم و معارف قرآنی، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و سازمان دارالقرآن کشور امضاء شد.

صاحب‌خبر -

امضای تفاهم نامه همکاری بین نیروی هوایی ارتش و سازمان دارالقرآن کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین نهاجا و سازمان دارالقرآن کشور که با حضور حجت‌الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و حجت‌الاسلام «مهدی اخوان صباغ» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت و کار در حوزه قرآن کریم هزینه نیست و سرمایه‌ای ابدی محسوب می‌شود، اظهار داشت: بحمدالله نیروی هوایی ارتش ارتش امسال نیز همانند سال‌های گذشته در حوزه مباحث قرانی همواره پرچمدار است، از این رو این نیرو اقدامات قابل توجهی در این زمینه برای کارکنان و خانواده‌های نهاجا انجام داده است که نقش سازمان دارالقرآن در این امر بسیار موثر و مثمر ثمر بوده است.

وی تصریح کرد: همکاری نیروی هوایی ارتش و سازمان دارالقرآن نقطه عطفی در رشد و شکوفایی امور قرآنی و گسترش این نعمت الهی به شمار می‌رود که نیروی هوایی به دنبال تحقق این هدف است

در ادامه حجت الاسلام صباغ با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن از قدیمی‌ترین سازمان‌های تاثیر گذار در زمینه‌های معارف قرآنی پس از انقلاب بوده است، افزود: ما همچنان باید در تحول فضای جامعه با گسترش معارف قرآنی تمام تلاش و سعی مان را به کار گیریم همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند ما انقلاب کرده ایم تا احکام قرآنی در جامعه پیاده شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید: قواعد زندگی را از قرآن کریم باید استخراج کرد تا زندگی توام با خوشبختی و سعادت ابدی همراه شود.

رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه ضمن تشکر از فعالیت‌های اثرگذار نیروی هوایی در امور قرآنی، گفت: نیروی هوایی ارتش یکی از نیرو‌های تاثیر گذار در نشر علوم قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌های آنان است که نتایج آن به خوبی مشهود است.

در ادامه حجت الاسلام قاضی، اظهار کرد: نقش بی بدیل آموزه‌های حیات بخش و انسان ساز قرآن کریم در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری هر انسانی مشهود است و هر کس با قرآن باشد قطعا عاقبت بخیر خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات قرآن و تدبر در معانی آن و لزوم هم افزایی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، افزود: تعیین ایمان و ارزش‌های قرآنی و نهادینه سازی انس با قران در خانواده بزرگ نهاجا یکی از اهداف مهم نیروی هوایی ارتش در تمامی سطوح است.

در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه های، برگزاری آزمون سطح بندی، اجرای دوره‌های آموزش عمومی تخصصی و تربیت کادر برای کلیه کارکنان، توسعه جلسات قرآنی نورالثقلین، احیای طرح خانه‌های نور، برگزاری دوره‌های آموزشی در پایگاه‌های نیروی هوایی در سراسر کشور، راه اندازی موسسات و خانه‌های قرآنی در کوی‌های سازمانی و اماکن اداری، برگزاری دوره‌های مقدماتی تا سطوح پیشرفته با توجه به ظرفیت‌های موجود و... فی‌مابین نیروی هوایی ارتش و سازمان دارالقرآن منعقد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما