شناسهٔ خبر: 52131743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارات و اشکالات شبکه برق استان سمنان ناشی از توفان و برف برطرف شد

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: خسارت‌های وارده به شبکه و تاسیسات توزیع برق به دلیل توفان و برف و کولاک روز‌های گذشته در سطح استان برطرف شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سمنانسید محمد حسینی نژاد گفت: میزان خسارت برآورد شده توفان و برف و کولاک روز گذشته چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود که شامل آسیب‌هایی بود که به تاسیسات برق رسانی استان وارد شد.

 یکم بهمن ماه در نقاط مختلف استان سمنان توفان، بارش برف، بوران، کولاک شدید، تندباد و باران رخ داد و خساراتی را به شبکه و تجهیزات برق رسانی وارد کرد که با تلاش نیرو‌های عملیاتی و پشتیبانی، کلیه ایرادات و اشکالات تا نمیه شب گذشته رفع شد و شبکه توزیع برق استان پایدار شد.

سوختگی یک دستگاه ترانس به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت آمپر، بیش از ۶۵ مورد سیم پارگی ناشی از شکستگی و سقوط درختان، شیروانی‌ها و تابلو‌های مغازه‌ها بر روی شبکه، شکستگی ۱۶ اصله پایه، ۱۹ مورد کج شدن پایه‌های برق و اصلاح ۶ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، ازجمله خساراتی بود که به شبکه و تاسیسات توزیع برق استان وارد شد.

با حضور ۲۶ گروه اجرایی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عملیات اصلاح و بهینه سازی صورت پذیرفت و مشترکان برق‌دار شدند.

بارش برف و کولاک از پنجشنبه شب و بامداد جمعه در سراسر استان سمنان آغاز شد که در نواحی شمالی و شرق استان با شدت بیشتری همراه بود. این بارش‌ها باعث انسداد پنج محور ارتباطی و خسارت به برخی زیرساخت‌های انرژی از جمله شبکه برق شد.

هواشناسی از روز شنبه و با خروج سامانه بارشی، شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی کرد.

انتهای پیام / ن 

نظر شما