شناسهٔ خبر: 52131326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

امشب،آسمانیان،حلولِ کسی رادرزمین به هلهله نشسته اند؛که مضمون شفاف آفرینش است

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،درپیام تبریک بمناسبت میلادحضرت فاطمه(س)گفت:امشب،رؤیای آرامشی دراعماق کائنات رقم زده،وباعث شده تاساکنان آسمان پیشاپیش،حلولِ کسی رادرزمین به هلهله بنشینند.کسی که،مضمون شفاف آفرینش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در متن پیام محمد علی واقعی، آمده است:

«ان الذین قالوا ربنا اللّه ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الاّ تخافوا و لا تحزنوا»

ماه ها ازرویش جوانه های بی حصار«هست شدن»ها گذشته است. زمان واپسین دعوت های دور از چشم نامأنوسانِ روشنی تمام شده و همه ازکنارهرگمان بی صدایی هم که ردمی شوند،می دانند؛سیره ی رسولش در زوایای پنهان و آشکار گمان های تشنه مردم نشسته است.

 امشب،خدا، فرمانِ تازه ای برای پیامبرش دارد، فرمانی که پیش از آنکه بر بال کبوتران تبسم نشین به او ابلاغ شود، رؤیای آرامشی را در اعماق کائنات رقم زده و باعث شده تاساکنان آسمان پیشاپیش، حوالیِ حلولِ کسی را در زمین به هلهله بنشینند؛کسی که مضمون شفاف بهانه آفرینش است.خواناترین زمزمه های تکوین در قرائت سبز نام پیامبر به آسمان رسیده اند و خداوند به ذات خود سوگند خورده است که امشب فرزندی پاک متولد شود،فرزندی که تمام کائنات در برابرش تسلیمند.

و اینک نازکای بغض سکوت و خاموشی همه جا را فرا گرفته است؛ پروانه ها، گرداگردِ انتظارِ آمدن کسی بال می زنند؛ شوقِ شعله وری در تبسّم خدیجه آشکار است؛ ستاره ها پیله بسته اند و تحیّت آسمانی خدا در زمین منعقد می شود.چه دلنشین سایه ها مغموم و پریشان، چشم به راه قدم هایی هستندکه به خانه پیامبر ختم می شوند: دقیقه ها، تفألی ازهجوم نوربرپیشانی زمین زده اند و ستارگان آماده اندتابااشاره ای، سرریز شوند و خانه را پر ازنور آسمان کنندو پرنده ها، نگران و دلواپس، چشم به پنجره ها دوخته اند.

نسیمی نازک خنکای عطر بهشت را از تمام خانه های مکه گذرانده است. هنوز هیچ کس نمی داند که در خانه محمد«ص»، مُهر از کدام راز ناگشوده خلقت برداشته شده است که بال هیچ کدام از پرنده ها، از آمد و شدِ میان آسمان و زمین خسته نمی شود.

ساره،آسیه،مریم وام کلثوم، این حریرقامتانِ روشنِ آسمان؛تولد دختر ماه و مهتاب را به انتظار نشسته اند و آمده اند تا فرزندی را به دست های مشتاقِ زمین بسپارند که برترین  زنان اهل بهشت است و  ملائک از فراز بام خانه های زمین به انتشار آینه و روشنی و برکت مشغولند.

هنوز هیچ کس درخشش ناگهان نوری که شرق و غرب عالم را فرا گرفت، نمی داند و نمی داندکه این درخشش،از حلول فرزندی است، که نشانی تمام ستاره ها، به عصمت چشم های روشن رسالت ختم می شود.

 آری اینک حوریان بهشت از دریچه های آسمان فرود آمده اند و در کار شستن مطهره ی نبوت با آب کوثرند؛ کوثری که از لحظه ی آمدنش، در ابدیتی مدام، پهلو به پهلوی شفاعت روز مبادای آسمان ایستاده است.

در هنگامه تقسیم تقدّس از لبان فاطمه، آن زمان  که سر از سجده برداشت و به یگانگی خدا اقرار کرد و به رسالت پدر، امامت همسر و خلافت فرزندانش شهادت داد، جبریل میلاد فاطمه ی طاهره ی مطهره ی زکیه را به خاکیان غفلت نشین بشارت داد و پیغام پروردگار را بانگ زد که ای خاک نشینان بدانید و بخوانید که «انّا اعطیناک الکوثر».

اینجانب ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت اسوه مکارم و قله رفیع فضائل، حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته گرامی داشت زن و روز مادر و همچنین میلاد فرزند خلف زهرای مرضیه«س»،معمار کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی«ره» را به جامعه فرهیخته فرهنگیان و دانش آموزان بهارستان علم و ادب؛به ویژه بانوان ومادران فرهنگی،ودختران دانش آموز تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدوارم؛ بتوانیم افتخارآفرین و پرصلابت در عرصه ی تعلیم و تربیت فرزندان پاک سیرت خطه قهستان زمین گام برداشته و در ترویج فرهنگ فاطمی به عنوان«معلم»؛ خادمانی صادق و موثر درمسیر اعتلای اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

نظر شما