شناسهٔ خبر: 52130428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد

اجرای ۲۵ کیلومتر عملیات راهسازی بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین

المیرا عسگری زاده

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات راهسازی در ۲۵ کیلومتر از مجموع ۴۲ کیلومتر محور ترانزیتی و بین المللی نقده-پیرانشهر- تمرچین در دست اجراست، گفت: کارسازی برای تکمیل ۵ کیلومتر و ۵٠٠ متر از بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر-تمرچین با ابلاغ ٢۵ درصد از قرارداد جاری برابر با توافق انجام شده با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛ سید محسن حمزه لو در نشست با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر تصریح کرد: پس از اتمام عملیات راهسازی در ۵ کیلومتر و ۵۰۰ متر کارهای نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی همراه با یک لایه آسفالت توپکا انجام می‌شود. 

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان سردشت در هفته گذشته افزود: پیمان‌سپاری ٧ کیلومتر و ۵٠٠ متر از پروژه تعریض و بهسازی پیرانشهر_سردشت که جزو مصوبات سفر چند روز گذشته استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان سردشت بود در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و امیدواریم با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در سریعترین زمان ممکن آغاز شود.

حمزه لو گفت: امسال یک کیلومتر و ۵٠٠ متر از محور نالاس-سردشت به بهره برداری رسید و برنامه‌ریزی شده یک کیلومتر باقی‌مانده تا خرداد سال آینده تکمیل شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با قدردانی از حمایت و پیگیری مجمع نمایندگان استان در تامین اعتبارات بخش راهسازی افزود: پروژه احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین به طول ۴٢ کیلومتر است که ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به طول ٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر امسال انجام شد.

حمزه لو با بیان اینکه عملیات راهسازی در ٢۵ کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین در دست اجراست خاطر نشان کرد: اقتصادی نمودن زیرساخت های حمل و نقلی به جهت مرز مشترک استان به سه کشور به صورت جدی توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.

وی همچنین با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت و استاندار در خصوص تامین زمین برای نهضت ملی مسکن از این خبر داد که زمین مورد نیاز بیش از ظرفیت ثبت نامی تامین شده و با هماهنگی های بین بخشی این آمادگی در استان وجود دارد تا این قانون را به خوبی اجرایی سازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما