شناسهٔ خبر: 52129292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی گمرک خبر داد:

بررسی پرونده تخلف یک شرکت لبنی توسط کمیسیون حل اختلافات گمرکی

لطیفی گفت: مستندات دفتر ارزش گمرک در خصوص پرونده تخلف ارزی یک شرکت لبنی چهارشنبه گذشته برای بررسی در کمیسیون حل اختلافات گمرکی ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی گمرک می گوید: پرونده بیش بود ارزش در کره وارداتی یکی از شرکت های بزرگ لبنی، توسط گمرک اجرایی شده است.  صاحب کالا بعد از مواجه  و براساس قانون به کمیسیون حل اختلافات گمرکی مراجعه می کند و طرح دعوا می کند.

لطیفی گفت: کمیسیون حل اختلافات گمرکی چون یک نهاد قانونی برای رسیدگی به این تفاوت نگاه و اختلاف نظر بین صاحب کالا و گمرک است با ترکیبی از نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و همچنین گمرک تشکیل جلسه می دهد و رای را به عنوان مرجع قضائی صادر می کند.

بیشتر بخوانید

به گفته او گمیسیون حل اختلاف گمرکی خارج از اداره گمرک است و گمرک یا صاحب کالا باید تمکین کنند یا در ۲۰ روز مهلت پس از انشا رای و ابلاغ آن می تواند به کمیسیون تجدید نظر مراجعه کند به عنوان نهاد صلاحیت دار رسیدگی کند.

شش ماه پیش بود که تخلف ارزی این شرکت لبنی از سوی گمرک اعلام و رسانه‌ای شد. بیش از ۳۰ اظهارنامه مربوط به دوران تک نرخی بودن ارز است و هیچ ارتباطی به ارز ترجیحی نخواهد داشت. به دلیل بررسی زمانی چهار ساله واردات کره از این شرکت، وجود ۹۴ اظهار نامه و پرونده متفاوت اختلافی، روند رسیدگی به قید فوریت همراه با دقت در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما