شناسهٔ خبر: 52124318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

رهاسازی بیش از ۲۸۰۰ خودرو از برف و كولاك/ امدادرسانی به ۱۲۰ هزار نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رهاسازی ۲۸۷۱ خودرو از برف و كولاك، از تداوم امدادرسانی در ۱۶ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما، مهدی ولی پور در خصوص حوادث جوی که از تاریخ ۲۴ دی لغایت دوم بهمن ماه در کشور رخ داد، گفت: ۳۱ استان کشور تحت تاثیر سامانه جوی قرار گرفتند و در همین راستا جمعیت هلال احمر در ۲۴۴ شهرستان به ۱۲۰ هزار و ۶۳ نفر امدادرسانی کرد.

وی افزود: در این بازه زمانی برای ۱۶ هزار و ۶۴۶ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم و ۱۱۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند. ۱۳۶ مجروح سوانح جوی نیز به مراکز درمانی منتقل و به ۲۲ نفر نیز خدمات سرپایی درمانی ارائه شد. همچنین با تلاش بی وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر، ۲۸۷۱ خودرو از برف و کولاک نجات داده شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوادث و سوانح ناشی از سامانه جوی ۶ نفر مفقود شده و یک نفر در استان کردستان، یک نفر در استان البرز، چهار نفر در استان کرمان و ۲ نفر در استان هرمزگان جان خود را از دست دادند.

ولی پور با اشاره به عملیات های ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هشت فروند بالگرد از ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر در هفته گذشته در سوانح جوی فعال بوده و ۹۷ سورتی پرواز در قالب ۵۹ ساعت ماموریت برای جابه‌جایی ۱۹ تن محموله امدادی و زیستی انجام شد. بالگردهای جمعیت هلال احمر ۳۵۷ نیروی عملیاتی را به مناطق صعب العبور منتقل و ۱۴ نفر نیز به وسیله بالگرد نجات داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: جمعیت هلال احمر در جهت امدادرسانی به متاثرین از سوانح جوی، ۶۳۹۹ نیروی امدادی در قالب ۱۵۹۵ تیم به کار گرفت. همچنین ۲۴ هزار و ۴۲۹ تخته پتو، ۴۷۴۱ تخته موکت، ۳۸ هزار و ۴۶۴ کیلوگرم نایلون، ۵۳۶ والور شعله، ۱۰ هزار و ۳۶۰ بسته غذایی، ۴۰۲۸ بطری آب معدنی، ۱۰ هزار و ۷۹۴ قوطی کنسرو، ۵۲ هزار و ۳۴۲ قرص نان، ۳۷۲ کیلوگرم قند و شکر، ۱۲۵ کیلوگرم چای، ۱۵۳۴ کیلوگرم خرما و ۵۱۸۴ بسته بیسکوییت در میان متاثرین از سیل، برف و کولاک توزیع شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، گلستان و مازندران ادامه دارد.

نظر شما