شناسهٔ خبر: 52124304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کم کاری مجلس، فوتبال ایران را تعلیق می کند؟

ماجرای عدم تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال و حذف احتمالی از جام جهانی خبری بود که امروز در رسانه ها مخابره شد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – امیر جهانی؛ احسان اصولی یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی به نکاتی اشاره کرد که باعث نگرانی اهالی فوتبال شد:" هیات رییسه قبلی فدراسیون فوتبال توافقی با فیفا داشته مبنی بر اینکه بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تایید اعضای مجمع و هم چنین هیات دولت رسیده را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد و مصوبه تایید آن را تا 10 اسفند امسال به فیفا ارائه خواهد داد. بر اساس این تعهد، فیفا به فدراسیون فوتبال ایران اجازه داد سال گذشته مجمع عمومی و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را برگزار کند. این موعد رو به پایان است و هر چه سریع‌تر به تعهدی که در این زمینه داده ایم باید عمل کنیم. همان طور که می دانید فیفا برای ارائه این مصوبه زمان تعیین کرده و ارائه این مصوبه از سوی اعضای قبلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال تعهد شده است و ما نقشی در آن نداریم. "

اصولی در ادامه صحبت های خود، تاکید کرد که به محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم نامه ای فرستاده شده تا هرچه زودتر همکاری های لازم در این زمینه انجام شود اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. با توجه به ددلاینی که فدراسیون قبلی برای فیفا مشخص کرده، تفاوتی نمی کند که چه هیات رییسه ای بر مسند کار باشد و فدراسیون باید این تاییدیه را به موقع برساند. البته اصولی در این گفت و گو به صورت صریح اشاره نکرد که اگر تا تاریخ فوق این اتفاق رخ ندهد، چه عواقبی گریبان فوتبال ایران را خواهد گرفت اما مسلما عدم تایید اساسنامه، منجر به تعلیق فوتبال خواهد شد. اتفاقی که بیش از 15 سال قبل هم رخ داد و آن زمان کمیته انتقالی تشکیل شد تا اساسنامه مدنظر فیفا را پیاده کند و پس از مدتی فوتبال ایران به حالت نرمال بازگشت. 

اساسنامه جدید که اصولی از آن گفت و تنها تاییدیه مجلس باقی برای آن باقی مانده، اولین نسخه ویرایش شده از آن زمان است و باید زودتر از اینها بازنگری می شد. با این حال در روزهایی که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی بسیار قریب الوقوع است، شاید استرس تعلیق فوتبال ایران و به تبع آن عدم حضور در جام جهانی خبری شوکه کننده خواهد بود. اما مساله اینجاست که این مشکل ریشه بین المللی ندارد و تنها مجلس باید آن را بررسی و تایید کند و حداقل اگر این بار اتفاق ناگواری برای فوتبال ایران رخ دهد، همه ریشه و دلیل اصلی آن را می دانند!

نظر شما