شناسهٔ خبر: 52124211 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کلنگ‌زنی گمرک آپرین با وجود ممنوعیت قانونی/ آیا پای رانت در ...

اقتصاد ایران: مراسم کلنگ‌زنی گمرک آپرین در ۶۰ کیلومتری تهران در حالی برگزار می‌شود که به موجب قانون ۵ ساله توسعه،‌ ایجاد گمرکات جدید مجاز نبوده و گمرکات موجود نیز باید تا ۳۰ درصد تعطیل شوند.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز مراسم کلنگ زنی گمرک آپرین در 60 کیلومتری اطراف تهران نزدیک ساوه برگزار می‌شود.

این در حالی است که به موجب قانون 5 ساله توسعه، ایجاد گمرکات جدید مجاز نبوده و گمرکات موجود نیز باید تا 30 درصد تعطیل شوند، با توجه به این قانون چه ضرورتی به ایجاد گمرک آن هم در نقطه‌ای که امکانات اولیه را نیز ندارد وجود دارد؟ ایجاد گمرک جدید آن هم در چنین منطقه‌ای چه هزینه برای دولت دارد؟

ضمن اینکه ایجاد گمرک جدید نیازمند مجوز دولت و موافقت قبلی وزارت کشور است و این سوال وجود دارد که آیا گمرک این مجوزها را اخذ کرده است؟

نکته دیگری نیز که در خصوص این افتتاح مطرح شده این است که  اقدام مذکور که ظاهرا از دوره های گذشته مدیریتی برای آن برنامه ریزی شده، میتواند منجر به افزایش قیمت  زمین در آن منطقه شود و بیش از همه افرادی که اقدام به خرید قطعات بزرگ زمین در این منطقه کرده اند نفع خواهند برد.

این پرسش نیز وجود دارد که آیا مسئولان گمرک در مورد این افتتاح تحت فشار قرار گرفته‌اند یا خیر؟

چندین سوال و ابهام دیگر نیز در این خصوص وجود دارد که امید است مسئولان قبل از کلنگ‌زنی به آنها پاسخ دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما