شناسهٔ خبر: 52123388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال2روستای دیگر بوکان با پوشش جمعیتی حدود 1000 نفر به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اتصال 2روستای دیگر شهرستان بوکان خبر داد و گفت: اتصال 300 خانوار شهرستان بوکان در دو روستا دیگر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت با پوشش جمعیتی حدود 1000 نفر عملیاتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی،قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان اظهار کرد:مصوبات سفر مشاور وزیر به استان و برنامه ریزی برای توسعه شهرستان های کمتر برخوردار برای ایجاد توازن در توسعه زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است.

وی افزود:تلاش می کنیم پروژه ها در موعد مقرر انجام شود و در این راستا دو روستای باغچه و یکشوه با پوشش جمعیتی 992 نفر اجرایی شد.

جلیلی نژاد تصریح کرد:با توجه به پایین بودن سرانه پوشش اینترنت روستاهای بوکان، شاهین دژ،چالدران و سلماس از متوسط استانی روستاهای این شهرستان ها در اولویت برنامه توسعه ای قرار گرفته است.

مدیر کل ارتباطات استان توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت:در استان برای تحقق پوشش تمام روستاهای بالای 20 خانوار و ایجاد توازن در توزیع زیرساخت های  ارتباطی به جد تلاش می کنیم.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط به وجود آمده و لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان گفت: باید در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت برای روستائیان به وجود آید تا تمام روستائیان از بحث آموزش، امورات مربوط به کسب و کارهای دیجیتال، توسعه اشتغال روستایی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

نظر شما