شناسهٔ خبر: 52122634 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تکمیل طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در کرمان تا سال آینده

وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش مناطق جنوبی استان کرمان که در شهرستان منوجان برگزار شد، گفت: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان کرمان، تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در سفر به استان کرمان و در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش مناطق جنوبی این استان که در شهرستان منوجان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان کرمان تا سال آینده تکمیل می‌شوند. 

وی با اشاره به سروده سعدی علیه الرحمه «باران که در لطافت طبعش، خلاف نیست»، گفت: نزولات آسمانی همیشه مایه رحمت و برکت هستند؛ اما به دلیل ضعف در زیرساخت‌های شهری و روستایی، شاهد سیل و خسارت هستیم. 

نوری تصریح کرد: مدارس، حتماً باید آموزش حضوری را از سر بگیرند، ۹۵ درصد مدارس دنیا در این مدت باز بوده‌اند اما در کشور ما، مدارس را ۱۰۰ درصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم. 

وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت، بینش، منش، فعل و دیدگاه ما در موضوع عدالت، «توزیع رویه ای» دارد در صورتی که عدالت باید «توزیعی» یا «ترمیمی» باشد یعنی حق همه داده شود. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در بعضی موارد نیاز به تغییر روش هاست، گروه‌بندی و طبقه‌بندی در کارها را باید از شهید سلیمانی یاد بگیریم، این فرمانده بزرگ گروه‌های مختلف زینبیون، حیدریون، فاطمیون و. . را بسیج کرد. 

وی افزود: در توزیع منابع هم باید اول خط مقدم جامعه را در نظر بگیریم که خط مقدم در جمهوری اسلامی ایران، مردم مستضعف و کوخ‌نشین هستند، در مرکز، قرارگاه محرومیت‌زدایی تشکیل داده‌ایم و بنا داریم در راستای محرومیت زدایی، دایره دایره از بیرون به داخل بیاییم. 

نوری ضمن قدردانی از رئیس جمهور به واسطه سفر پیش بینی نشده‌اش به جنوب استان کرمان، گفت: دولت مردمی در همه شرایط در کنار مردم است، پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تا سال آینده با اولویت خوابگاه‌های دانش آموزی تکمیل می‌شوند، سرانه‌ای بابت خرید تجهیزات مدارس استان، واریز می‌شود و تجهیز ۷ هنرستان در ۷ شهرستان جنوبی، ایزوگام، محوطه سازی، آسفالت، بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس و استانداردسازی سیستم سرمایشی ۴۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی اذعان کرد: مدارس، هویت ملی ما هستند و نباید تخریب شوند؛ بلکه باید تلاش بر مقاوم‌سازی آن‌ها داشته باشیم.

نظر شما