شناسهٔ خبر: 52120735 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فریده شجاعی در گفتگو با مهر:

حضور در جام ملت‌ها گام بزرگی بود/ ایراندوست تیم خوبی ساخته است

ساناز سلیمان آبادی

پیشکسوت فوتبال زنان با بیان اینکه ایراندوست تیم خوبی ساخته است گفت: چین و ژاپن در جام جهانی قهرمانی و نایب قهرمانی دارند و ایران کار سختی در پیش دارد.

صاحب‌خبر -

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور تیم ملی فوتبال زنان ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ گفت: تیم‌هایی در این مسابقات حضور دارند که تیم‌های صاحب نام دنیا به شمار می‌روند. چین و ژاپن، حضور در چند دوره جام جهانی را تجربه کردند و عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان را دارند.

پیشکسوت فوتبال زنان ایران ادامه داد: تیم‌های ژاپن و چین تیم‌های قدرتمند و صاحب نام در آسیا هستند. تیم ملی فوتبال زنان ایران اگر جزو ۵ تیم آسیا باشد، در حقیقت در بین ۱۰ تیم برتر دنیا قرار می‌گیرد. نباید انتظار زیادی از تیم فوتبال زنان داشته باشیم و باید مرحله به مرحله پیش برویم.

وی تأکید کرد: سالهای گذشته زمانی که فوتبال زنان را در ایران آغازکردیم، سند راهبردی نشان داد که فاصله زیادی تا قهرمانی داریم اما این غیرممکن نیست. در آن زمان تیم‌های آسیایی قهرمانی جهان را تجربه کرده بودند. به همین دلیل در فوتسال برنامه ریزی کردیم که در قهرمان آسیا شویم و این اتفاق رخ داد. در حال حاضر نیز باید ضمن حفظ فوتسال، روی فوتبال کار بیشتری انجام دهیم.

شجاعی با اشاره به فعالیت‌های مریم ایراندوست اظهار داشت: ایران دوست تیم خوبی ساخته است و در حقیقت حضور تیم ملی فوتبال زنان برای نخستین بار در جام ملت‌های آسیا قدم بزرگی است. از عزیزی خادم که نگاه ویژه ای در حمایت از فوتبال زنان دارد، تشکر می‌کنم. او در این زمینه کمک بسیاری انجام داد. همچنین از شهره موسوی که او نیز حامی تیم فوتبال زنان می‌باشد.

حضور در جام ملت‌ها گام بزرگی بود/ ایراندوست تیم خوبی ساخته است

نایب رئیس اسبق فوتبال زنان افزود: نباید انتظار بیش از اندازه از تیم زنان در این دوره از رقابت‌ها داشت. البته هیچ چیزی غیرممکن نیست اما مسیر سختی را در پیش داریم. امیدوارم ملی پوشان بازی قابل قبولی در ادامه داشته باشند. برای صعود به دو پیروزی نیاز داریم که رقابت با چین و چین تایپه بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: ایراندوست تیم جوان و مستعدی ساخته است که امیدوارم خدا پشت و پناهش باشد. از نظر مسائل روانی بسیار خوب روی ملی پوشان کار شده است. در مراسم بدرقه حضور داشتم و از نزدیک شاهد انگیزه بالای ملی پوشان بودم. قدم‌های مثبتی در فوتبال زنان ایران برداشته شده و یک باره نباید انتظارات بالا برود. باز هم تأکید می‌کنم ممکن است نتایج خوبی رقم بخورد.

شجاعی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال سنگ تمام گذاشت و حمایت‌های خوبی از فوتبال زنان صورت گرفت. اگر بتوانیم در ادامه امکانات بهتری در اختیار ملی پوشان قرار دهیم و بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام شود، قطعاً فوتبال زنان ایران پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. تیم ملی باید حضور در میادین بین المللی را بیشتر تجربه کند و نباید به حضور درمسابقات آسیایی اکتفا کند تا بتوانیم یک تیم واقعی داشته باشیم.

شجاعی در پایان گفت: مانند هر ایرانی و علاقه مند به فوتبال برای تیم ملی فوتبال زنان ایران آرزوی موفقیت دارم. بازی نخست مقابل هند کمی ترس بازیکنان را ریخت. کادر فنی قطعاً نقاط قوت و ضعف را تحلیل خواهد کرد و در ادامه امیدواریم بازی‌های قابل قبولی از ملی پوشان تماشا کنیم.

نظر شما