شناسهٔ خبر: 52115133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عزت اللهی: به خاطر پول به قطر نرفتم!

هافبک ایرانی جدید الغرافه قطر می گوید تصمیمش برای جدایی از وایله دانمارک و پیوستن به الغرافه قطر، صرفا به خاطر مسائل مالی نبوده و علاقه داشته با یک مربی بزرگ مانند استراماچونی کار کند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ سعید عزت اللهی در انتقالی غیر منتظره و عجیب، از وایله دانمارک راهی الغرافه قطر شد تا فوتبال خود را زیر نظر آندره آ استراماچونی دنبال کند. جدایی عزت اللهی از فوتبال اروپا و رفتن به قطر، با انتقادهایی همراه شده که او به علت مسائلی مالی راهی این کشور شده است اما عزت اللهی می گوید به خاطر پول چنین تصمیمی را نگرفته است!

روزنامه ایران ورزشی نوشت: سعید عزت‌اللهی در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا تصمیم گرفت از وایله جدا شود و به‌صورت قرضی پیراهن الغرافه در لیگ ستارگان قطر را بپوشد. این همکاری تنها تا پایان فصل است و سعید برای جدایی قراردادش را به همین مدت با وایله تمدید کرده است.

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی الغرافه که از زمان حضور در استقلال علاقه‌مند به سبک بازی عزت‌اللهی بود درباره خرید جدید تیمش می‌گوید: «جذب عزت‌اللهی بعد از شناخت کافی از او صورت گرفت. مدت‌ها است که این بازیکن را زیر نظر داریم و با توانایی‌هایی که او دارد مطمئنیم می‌تواند به تیم کمک کند. عزت‌اللهی رویکرد باشگاه به بازیکنان جوان را نشان می‌دهد. جذب بازیکنی جوان با این کیفیت آسان نیست اما خوشحالم که توانستیم در این زمینه به هدف‌مان برسیم و سعید را جذب کنیم.»

عزت‌اللهی که در تست‌های پزشکی الغرافه موفق بود و قرارداد قرضی خود را نیز امضا کرد، درباره این انتقال می‌گوید: «روزهای خوبی را در وایله گذراندم. همیشه سعی کردم بازیکن مفیدی برای این باشگاه باشم و حالا هم که جدا شدم، خوشحالم که از نظر مالی نیز باشگاه دانمارکی‌ام سود کرد. با این حال جدایی از هواداران وایله برایم سخت بود اما فوتبال حرفه‌ای و نگاه ویژه مسئولان و کادرفنی الغرافه باعث شد به قطر بیایم و بازی در لیگ ستارگان را تجربه کنم.»

آیا انتقال عزت‌اللهی از وایله به الغرافه بازگشت به عقب است؟ سعید در پاسخ می‌گوید: «حضور در الغرافه بازگشت به عقب نیست. یادمان نرود که دوست خوبم، مهدی طارمی هم از الغرافه راهی اروپا شد و عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را با پیراهن ریو آوه به دست آورد. من با توجه به قراردادی که با وایله دارم، با پایان انتقال قرضی‌ام همچنان می‌توانم در فوتبال اروپا حضور داشته باشم. ضمن اینکه بازیکنان مهم و باکیفیتی در لیگ ستارگان قطر حضور دارند و همین موضوع می‌تواند تجربه و چالش مفیدی برای من باشد.»

او در مورد اینکه می‌گویند بیشتر به خاطر پول راهی لیگ قطر شده،  ادامه می‌دهد: «واقعیت این است که استراماچونی از زمانی که در استقلال هم حضور داشت مرا می‌خواست. از ابتدای همین فصل هم پیشنهاد بازی در الغرافه را داشتم و با استراماچونی در ارتباط بودم اما وایله مخالف انتقالم بود و قسمت نشد زودتر به لیگ قطر بیاینم. همان‌طور که آقای استراماچونی هم گفت، انجام این انتقال چندان ساده و آسان هم نبود. در این انتقال فقط پول برای من مهم نبود، مهم این بود که با یک مربی بزرگ کار کنم، تجربیات خوبی به فوتبالم اضافه کنم و بازیکن بهتری بشوم.»

عزت‌اللهی که در مسیر صعود احتمالی ایران به جام جهانی 2022 یکی از مردان تأثیرگذار و ثابت تیم ملی بوده، درباره دلایل انتخاب الغرافه نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «می‌خواستم تجربه جدیدی در فوتبالم به دست بیاورم. من سال‌ها در فوتبال اروپا حضور داشتم و وقتی پیشنهاد الغرافه به دست باشگاه وایله رسید، کمی فکر کردم و تصمیم خودم را گرفتم. همچنین حضور یک مربی صاحب سبک به‌نام آندره‌آ استراماچونی و بازیکنانی باکیفیت، از دیگر دلایل حضورم در این باشگاه است. الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارد و این تورنمنت مهم هم باعث شد تا با الغرافه قرارداد ببندم. از حالا باید تمام تلاش خودم را به کار بگیرم تا بازیکن مهمی برای این تیم باشم.»  

نظر شما