شناسهٔ خبر: 52115114 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال:

اساسنامه تایید نشود فیفا می تواند هر تصمیمی بگیرد

فدراسیون فوبتال قبلی متعهد شده است تا 10 اسفند تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی مجلس شورای اسلامی را به فیفا ارایه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، این موضوع را احسان اصولی یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال در گفت‌وگو با سعید اکبری مجری برنامه سلام صبح بخیر مطرح کرد. 

 

او در توضیح بیشتر در این باره می گوید: هیئت رئیسه قبلی فدراسیون فوتبال در این زمینه توافقی با فیفا داشته است. مبنی بر اینکه بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تایید اعضای مجمع و هم چنین هیئت  دولت رسیده را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد و مصوبه تایید آن را تا 10 اسفند امسال به فیفا ارایه خواهد داد. بر اساس این تعهد، فیفا به فدراسیون فوتبال ایران اجازه داد مجمع عمومی و انتخابات ریاست فدراسون فوتبال را برگزار کند. این موعد رو به پایان رسد و هر چه سریعتر باید به تعهدی که در این زمینه داده ایم باید عمل کنیم. همان طور که می دانید فیفا برای ارایه این مصوبه زمان تعیین کرده و ارایه این مصوبه از سوی اعضای قبلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تعهد شده است و ما نقشی در آن نداریم. 

 

اصولی در پاسخ به این سوال که اگر این مصوبه در اختیار فیفا قرار نگیرد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ اینطور توضیح می دهد: دقیقا نمی دانم چه اتفاقی رخ می دهد اما باید بگویم ما در این زمینه تعهد داده ایم و فیفا می تواند هر تصمیمی را اتخاذ کند. در این خصوص به دوستان در مجلس از جمله ریاست محترم مجلس آقای قالیباف نامه زده ایم و صحبت هایی هم داشته ایم تا در موعد مقرر تایید بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا ارایه شود. در روزهایی که تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ارائه گر بازی های خوبی است و این شانس را دارد 7 بهمن با پیروزی در برابر عراق جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند نباید کام فوتبالدوستان تلخ شود. به هر صورت این تعهد قبلا داده شده است و باید بدان پایبند باشیم و ما هم هیچ نقشی در آن نداشتیم. از سویی بند یک اساسنامه فدراسین فوتبال به تصویب اعضای مجمع و هم چنین هیئت دولت رسیده است. در نهایت امیدوارم مجلس شورای اسلامی با صحبت هایی که داشته ایم بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال را تایید کند.

نظر شما