شناسهٔ خبر: 52114175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هافبک کلیدی تیم ملی فوتبال عراق مصدوم شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های عراقی با بحرانی خواندن شرایط تیم ملی فوتبال این کشور قبل از دیدار با ایران از مصدومیت هافبک کلیدی شیرهای بین‌النهرین خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران هفتم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی عراق است و در صورت برتری برابر این تیم به عنوان نخستین تیم آسیایی جواز حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را خواهد گرفت. تیم ایران پیش از این موفق شده در پنج دوره جام جهانی فوتبال حضور داشته باشد. ایران در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه یکی از نمایندگان آسیا در بزرگترین جشنواره فوتبال جهان بود.

ایران در صورت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سومین صعود متولی خود را به این رقابت جشن خواهد گرفت.

در حالی که ایران خود را برای جشن صعود در آزادی آماده می‌کند از اردوی عراق خبر می رسد که این تیم با شرایط بحرانی روبرو است و شمار مصدومان آن در حال افزایش است. رسانه‌های عراق صبح امروز (شنبه) از مصدومیت «حسین علی» هافبک نام آشنای این تیم خبر دادند. این بازیکن در دیدار دوستانه عراق برابر اوگاندا مصدوم شد تا حضور وی مقابل تیم ملی فوتبال ایران نامشخص باشد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و اوگاندا در بغداد برگزار و میزبان با یک گل بر حریف آفریقایی خود غلبه کرد.

تیم ملی فوتبال ایران هم اکنون با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد. کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ایران است. عراق نیز از مجموع ۶ بازی موفق به کسب چهار امتیاز شده تا در رده پنجم این جدول قرار گیرد.

ایران با تیم‌های کره‌جنوبی، امارات، عراق، لبنان و سوریه برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت دارد.

در گروه B این رقابت‌ها نیز عربستان، استرالیا، چین، عمان، ویتنام و ژاپن قرار دارند که عربستان با ۱۶ امتیاز در صدر و ژاپن با ۱۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم استرالیا نیز با ۱۱ امتیاز سوم است.

نظر شما