شناسهٔ خبر: 52113752 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دروازه بان تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با ایمنا؛

یک دل شدیم به جام جهانی صعود کنیم/فرناندز کار بلد است!

دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: وظیفه دروازه‌بان این است که توپ ها را بگیرد و در مواقع حساس باید بتواند تیم را جمع کند، به همین دلیل است که می‌گویند هفتاد درصد بازی هندبال دروازه‌بان است. در بازی با عربستان بچه‌ها زحمت کشیدند و دفاعی خوب داشتند که من توانستم در دروازه عملکرد خوبی داشته باشم.

صاحب‌خبر -

محمد سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با سرمربی جدید تیم مانوئل مونتایا فرناندز، اظهار کرد: مانوئل مربی است که قلب بزرگی دارد، بازیکنان در زمین به خاطر این مربی با تمام وجود تلاش می‌کنند و خیلی کم پیش می‌آید که یک مربی این قدر به تیم خود نزدیک باشد و میان بازیکنان فرق نگذارد. سرمربی تیم ملی هندبال کار خود را بلد است و به خاطر قلب پاکی که دارد، خدا هم هوای او را دارد و این را ما از نزدیک می‌بینیم. کار کردن با مانوئل فوق‌العاده است، امیدوارم تیممان روی سکو برود تا بتوانیم این مربی را کنار خود نگه داریم.

وی با بیان اینکه استرالیا تیم خوبی است ولی در اولین بازی مقابل ایران قرار گرفت و چیزی برای گفتن نداشت، تصریح کرد: هندوستان تیم بدی نبود، ۳۰ گل به عربستان و ۲۹ گل به ما زد، درصد گل زدن بالایی داشت. بازی با تیم‌هایی که اسبک خاصی ندارند و ما هم شناخت کافی از آن‌ها نداریم کار را پیچیده می‌کند.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران ادامه داد: سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، بازیکنان آنچه را که کادر فنی خواسته است در زمین اجرا کردند و همه راضی هستند. شرایط تیم ملی هندبال خوب است، همه در اختیار تیم هستیم، تمرین می‌کنیم و یک دل شدیم تا روی سکو برویم و به جام جهانی صعود کنیم.

سیاوشی در خصوص بازی با عربستان، خاطر نشان کرد: از نظر فنی بازی با عربستان سخت بود زیرا این تیم میزبان رقابت‌ها است و بازیکنان خوبی دارد. در نیمه اول ما هم تحت تأثیر فضا و تماشاگران بودیم، اما نیمه دوم با تدبیر مانوئل و کادر فنی توانستیم دفاعی خوب داشته باشیم، کامبک بزنیم و بازی را ببریم.

وی در جواب به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر اینکه عملکرد خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا قصد دارید عنوان بهترین دروازه‌بان را به خود اختصاص دهید؟ گفت: وظیفه دروازه‌بان این است که یک سری از توپ‌ها را بگیرد و در مواقع حساس باید بتواند تیم را جمع کند، به همین دلیل است که می‌گویند هفتاد درصد بازی هندبال دروازه‌بان است. در بازی با عربستان بچه‌ها زحمت کشیدند دفاعی خوب داشتند که من نیز توانستم در دروازه عملکرد خوبی داشته باشم.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران اضافه کرد: بازی با عربستان روز من بود که توانستم توپ بگیرم، در بازی‌هایی که روز من نباشد دو دروازه‌بان خوب دیگر داریم که می‌توانند درون دروازه قرار بگیرند. هرکس آرزو دارد بهترین بازیکن یا دروازه‌بان آسیا شود ولی برای من اهمیت زیاد ندارد و مهم این است که تیم روی سکو برود.

سیاوشی با اشاره به اینکه با تیم‌های کویت، بحرین و عراق هم‌گروه شدیم، اظهار کرد: هر هشت تیمی که بالا آمدند به جز هنگ‌کنگ، تیم‌های درجه یک آسیا هستند، از اینجا کار ما شروع می‌شود و بازی‌های حساسی با کویت و بحرین داریم که باید بجنگیم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

وی افزود: بازی بعدی تیم ملی ایران با عراق است، بازی‌های این تیم را آنالیز کردیم و دیدیم تا دقیقه آخر بازی تلاش می‌کنند، یک بازی با این تیم در تهران داشتیم که با اختلاف یک گل پیروز شدیم ولی می‌دانیم شرایط فرق کرده است و هر دو تیم بهتر از قبل شدند.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران در رابطه با سطح تیم‌های بحرین و کویت، تصریح کرد: بحرین جزو تیم‌های خوب آسیا است، کویت همیشه تیم خوبی بوده است و رقیب اصلی ما حساب می‌شود، با این تفکر در این رقابت‌ها پا به میدان می‌گذاریم که هر سه تیم را شکست دهیم.

سیاوشی ادامه داد: از همه کسانی که برای ما زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، در فدراسیون افرادی هستند که برای ما تلاش می‌کنند و ما مدیون آنها هستیم، از دبیرخانه تا نیروی خدمات فدراسیون زحمت می‌کشند و امیدوارم با رفتن روی سکو زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

نظر شما