شناسهٔ خبر: 52113699 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخلف هزار و ۴۸۲ میلیارد تومانی یک شرکت لبنی و تعلل گمرک در رسیدگی!

یک شرکت بزرگ لبنی با اخذ ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی مکلف به وارد کردن کره حیوانی بوده، اما با سند سازی هیچ وارداتی در مقابل اخذ این ارز دولتی صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - عسکری معاون فنی گمرک گفت: نتیجه رسیدگی به پرونده تخلف ارزی یک شرکت بزرگ لبنی در واردات کره امروز اعلام می‌شود.

امروز شنبه دوم بهمن روزی است که براساس اعلام سرپرست معاونت فنی گمرک موعد اعلام حکم نهایی پرونده تخلف ارزی یک شرکت بزرگ لبنی تعیین شده است. معاون فنی پیشین گمرک گفته بود؛ شائبه بیش بود ارزش به میزان بیش از ۶۰ میلیون دلار( که با محاسبه ارز نیما به نرخ امروز رقمی معادل هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان)  توسط گمرک احصا شده است.

به گفته ارونقی، صنایع غذایی و لبنی وارد کننده کره حیوانی اظهارنامه‌هایی را داشته و به گمرک ارائه کرده‌اند، که در بیش از ۹۴ فقره اظهارنامه گمرک متوجه شده که ارزی که برای کالا اظهار کرده، بیش تر از ارزش متصور شده بوده است.

تخلف این شرکت لبنی در واردات کره حیوانی ۱۷ ماه قبل کشف شد، گفته می‌شود که این واحد ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی را با سند سازی تصاحب کرده است.

رسیدگی به این پرونده از ۶ ماه قبل آغاز شده و به نظر می‌رسد که تخلف محرز است، اما پس از ماه‌ها تعلل و وعده‌های پی در پی قرار بود حکم این پرونده ۴ روز پیش اعلام شود که نشد.

<div id="video-display-embed-code_15505388"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8037771/15505388?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/

نظر شما