شناسهٔ خبر: 52113584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی :

همایش بین المللی ریاضیات زیستی در دانشگاه دامغان پایان یافت

رضایی گفت: نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی، یکم بهمن ١۴٠٠ در دانشگاه دامغان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - آرزو رضایی دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی گفت: همایش ریاضیات زیستی در سومین سال برگزاری در سطح ملی و اولین سال برگزاری در سطح بین المللی، ۲۹ دی الی یکم بهمن ١۴٠٠ به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار شد.

گفتگو‌های علمی خوب بین رشته‌ای در این همایش انجام شد و ارتباط جدید بین استادان داخلی و خارجی شکل گرفت که امیدوارم شاهد تحول در این زمینه باشیم.

یکی دیگر از برنامه‌های این همایش، ایجاد انجمن ریاضیات زیستی در سطح کشور بود که در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود. در این همایش، دانشمندان کاربرد‌های ریاضیات زیستی در پیش‌بینی و درمان بیماری‌ها و روش نوین برای درمان سرطان را نیز مطرح کردند.

 مقرر شد تا تعدادی از استادان بین المللی به عنوان عضو هیات علمی وابسته به دانشگاه دامغان فعالیت و همکاری کنند.

ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته‌ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار داشت تا نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی برگزار کند.

حسین سالار آملی، قائم مقام و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان فرهنگستان علوم و انجمن زیست شناسی ایران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در این همایش حضور داشتند.

 ۲۰۰ مقاله در ۱۰ محور موضوعی توسط دانشجویان به نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی ارسال شد که از این تعداد ۶۰ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و ۷۰ مقاله به صورت پوستر درآمد.

انتهای پیام / ن

نظر شما