شناسهٔ خبر: 52113254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سمنان به شورای شهر

لایحه بودجه ۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریالی سال آینده شهرداری سمنان با ۷۵ درصد افزایش در مقایسه با امسال برای بررسی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان امروز _شنبه دوم بهمن‌ماه_ با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در تاریخ مقرر به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: سقف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری معادل ۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال است که نسبت به بودجه سال جاری ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد فزاینده هزینه‌های نگهداشت شهر در توسعه زیرساخت‌ها، تورم غیرمتعارف در هزینه‌های عمرانی و دیگر هزینه‌های جاری، رشد بودجه روند منطقی را نسبت به سال‌های گذشته دارد.

شهردار سمنان تنظیم بودجه شهرداری را بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مطابق با رویکردهای مهم شهر دانست و گفت: توسعه عمرانی شهر و تکمیل پروژه‌های ناتمام، تقویت رویکرد فرهنگی در امور شهر، توجه به افزایش بهره‌وری و شفافیت، بهبود فرآیندها، توجه به مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده و تاریخی، محله محوری، رونق گردشگری و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری از رویکردهای اصلی تدوین بودجه ۱۴۰۱ است.

نظر شما