شناسهٔ خبر: 52112913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

واکنش فدراسیون سوارکاری به شایعه وضع محدودیت‌های جدید برای بانوان سوارکار

رئیس فدراسیون سوارکاری نسبت به اظهارات اخیر در مورد اعمال محدودیت‌های جدید برای بانوان سوارکار واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

مسعود خلیلی در گفت‌وگو با میزان، درباره اظهارات اخیر در مورد وضع محدودیت‌های جدید برای سوارکاری بانوان در مسابقات و همچنین وضعیت حضور تماشاگران بانو در محل مسابقات، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشته سوارکاری چند سالی تعطیل بود، اما از زمان آغاز به کار دوباره این رشته بعد از انقلاب تاکنون سوارکاران مرد و زن مسابقات جدا نداشته‌اند و مردان و زنان در یک محل به رقابت پرداخته‌اند. در واقع مسابقات سوارکاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که رقابت‌های بانوان در ابتدا یا انتهای مسابقات برگزار شود و اینگونه نیست که رقابت بانوان در روز، ساعت یا محل دیگری باشد. از شنیدن این حرف‌ها تعجب می‌کنم.

وی افزود: واقعاً در رشته سوارکاری محدودیت خاصی برای بانوان وجود ندارد، چرا که خوشبختانه لباس مخصوص بانوان سوارکار تایید سازمان تربیت بدنی وقت را دارد. واقعاً منظور دوستانی که چنین حرف‌های حاشیه‌ای و البته سیاسی را می‌زنند، چیست؟ در پاسخ به چنین حواشی بی پایه و اساسی باید بگویم که در رشته سوارکاری و در هر مرحله از مسابقات تنها یک نفر می‌تواند در مانژ باشد و امکان حضور دو نفر نیست که بگوییم حتما دو نفر حاضر در زمین پسر یا دختر باشند.

رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: در مورد حضور تماشاگران هم شیطنت کرده‌اند. در مسابقات مختلفی که زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود یک جایگاه ویژه خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند بدون محدودیت به تماشای مسابقات بپردازند. البته نباید از یاد برد که تعداد بانوان سوارکار در ایران واقعاً محدود است. در مسابقات کورس که بانوان فعالیتی ندارند و مابقی بانوان سوارکار در ماده پرش فعال هستند. ما هم برای برگزاری مسابقات بانوان دستورالعمل‌هایی داریم که همیشه به آن‌ها مقید بوده‌ایم، اما اصلا بحث محدود کردن بانوان مطرح نبوده است.

خلیلی افزود: متاسفانه برخی افرادی که ذهن و باور سیاسی دارند، درصدد هستند با پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای رشته پاکی مانند سوارکاری را وارد حاشیه کرده و نقل محافل سیاسی کنند. تعداد بانوان فعال در رشته سوارکاری محدود است، اما تاکنون موردی بابت بی‌اخلاقی و یا جداسازی مسابقات بانوان و مردان نداشته‌ایم. متاسفانه برخی افراد قصد دارند با طرح این موضوعات رشته سوارکای را آویزه دست سیاسیون کنند. سوارکاری حتی در بحث آموزش هم در فضای باز برگزار می‌شود و یک ورزش کاملاً خانوادگی است. نه تنها محدودیتی برای سوارکاری بانوان قائل نیستیم بلکه تمام قد از توسعه سوارکاری بانوان، ایجاد باشگاه‌های تخصی بانوان و ... حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همین بانوان سوارکاری که تعداشان در کل کشور محدود است، تاکنون اعتراضی در مورد وجود محدودیت‌ها برای بانوان را نشنیده‌ام و با بررسی خیلی از معیار‌ها کاملا مشخص است که سوارکاری بانوان وضعیت به مراتب بهتری از سایر رشته‌های بانوان دارد و پیشگام است. حتی در بحث حضور تماشاگران خانم هم وضعیت بسیار بهتری از سایر رشته‌ها داریم. در حال حاضی رشته‌ای مانند فوتبال برای حضور تعداد محدودی تماشاگران خانم در استادیوم‌ها با چالش روبرو است، اما سال‌هاست که در رشته سوارکاری خانواده‌ها با هر جنسیتی در کنار هم به تماشای مسابقات می‌پردازند.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: حد و حدود شرعی خود را می‌دانیم و بسیار به آن پایبندیم، اما نباید با پرداختن به موضوعات غیرواقع، مملکت خودمان را سوژه رسانه‌های معاند کنیم. امیدوارم افراد از ورزش برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره نبرند.

انتهای پیام/

نظر شما