شناسهٔ خبر: 52110517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عراقی‌ها کشتار ملت یمن به دست ائتلاف سعودی را محکوم کردند

جنبش‌های عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله عراق و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام ائتلاف سعودی در بمباران غیرنظامیان و قتل عام آنها در یمن را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق عراق از دولت عراق و دیگر کشورها خواست تسلیم مواضع ظالمانه در قبال یمنی‌ها نشوند.

شیخ الخزعلی تصریح کرد: جنایات وحشیانه متجاوزان علیه ملت مقاوم یمن بار دیگر معیارهای ضد و نقیض جامعه بین المللی و حکومت‌های تسلیم در برابر اراده آمریکایی در قبال آرمان‌های ملت‌های ضد استکبار را نشان می‌دهد.

او افزود: اخبار دردناکی از قربانی شدن صدها نفر در بمباران وحشیانه زندان مرکزی صعده توسط ائتلاف سعودی را دریافت کردیم. اتفاقی که با تمام ارزش‌های اسلامی و انسانی در تضاد است و ما در اینجا همبستگی کامل خود را با برادرانمان در جنبش انصار الله و فرزندان ملت یمن اعلام می‌داریم.

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق گفت: ما از نهادهای سازمان ملل می‌خواهیم در قبال ملت یمن رعایت حق و انصاف را داشته باشند و از دولت عراق و دولت‌های دیگر می‌خواهیم در مواضع خود در قبال یمن تجدید نظر کنند و تسلیم مواضع ظالمانه در قبال یمنی‌ها نشوند، زیرا کسانی که به کار قومی راضی می‌شوند، شریک آن قوم هستند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی جنبش کتائب حزب الله یمن هم در توییتر نوشت: سیاستمداران خائنی که در پشت امارات، صهیونیست‌ها و آمریکای خبیث هستند، خواهند فهمید که در عراق الحشد الشعبی ، مقاومت، ارتش و مردانی هستند که اصلا مشابه آنها نیستند. آنها به حق مرد هستند.  این را خاندان بن زاید و کسانی که دور و بر آنها هستند، بفهمند.

شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما تجاوز مستمر علیه ملت یمن را محکوم می‌کنیم.

او افزود: ما حمایت خود را از ملت مظلوم یمن بر اساس حس تعلق اسلامی، عربی و انسانی اعلام می‌داریم.

شیخ حمودی گفت: ما در عین حال از سکوت جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی در قبال تجاوزات عله یمن تعجب می‌کنیم.

بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد امروز (جمعه) به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۱۷۷ نفر کشته و زخمی شده‌اند. یک مقام صلیب سرخ جهانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

«اسماعیل الورفی» رئیس بیمارستان «الجمهوری» در صعده، در این باره به شبکه المیادین گفت که امروز ۶۵ کشته و ۱۱۲ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند و شرایط به قدری بغرنج است که مواد و تجهیزات پزشکی به حد کافی برای رسیدگی به زخمی‌ها وجود ندارد.

به گفته او حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است و انتظار افزایش تعداد کشته‌ها می‌رود و هنوز تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند و تجهیزات کافی برای آواربرداری سریع در دست نیست.

همزمان با حمله به صعده، شهر ساحلی الحدیده نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های سعودی بود. در این حمله ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی به جا گذاشت.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند. در این خصوص «محمد علی الحوثی» عضو عالی شورای سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور در صفحه توئیتر خود، بمباران شدید این روزهای استان‌های مختلف یمن را جنایت جنگی توصیف کرد.

او نوشت: «حمله به غیرنظامیان در استان الحدیده همچون صنعاء و دیگر استان‌ها، جنایت جنگی است. به کشورهای متجاوز می‌گوییم که اگر بمباران راه‌حل بود، شما این چنین وحشیانه تا بدین روز به تجاوزتان ادامه نمی‌دادید.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما