شناسهٔ خبر: 52108551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس جمهور: ظرف ۱۰ روز آینده لوازم خانه آسیب دیدگان از سیل تهیه شود

صاحب‌خبر -

شفقنا – رئیس جمهور با اشاره به خسارت گسترده به لوازم خانه سیل زدگان جنوب کرمان گفت: ظرف ۱۰ روز باید این لوازم تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج سفر به جنوب کرمان گفت: در ابتدا باید از مسئولان در استان تشکر کنم که همت کردند و در کنار مردم بودند و تلاش آنها برای کاهش مشکلات مردم قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح در همه حوادث در کنار مردم هستند و برای امدادرسانی تلاش می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است. امدادرسانی اولویت اول در این مناطق است که به خوبی در جنوب کرمان انجام شده است.

رئیس جمهور افزود: بخش بعدی که بسیار مهم است پیش بینی نسبت به اینکه در آینده چنین حوادثی روی ندهد و سیل بندهایی برای حفظ شهرها و روستاها و مزارع احداث شود.

وی گفت: نسبت به مردمی که منازل آب گرفته شده باید ظرف ۱۰ روز آینده لوازم منزل مردمی که آسیب دیده‌اند تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به افرادی که احشام خود را از دست دادند گفت: برآورد خسارت در این زمینه آغاز شده و اجازه نمی‌دهیم دامداران این منطقه دچار مشکل شوند، احشام خریداری و در اختیار مردم قرار می‌دهیم که این مساله را نیز طی ۱۰ روز انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به کارهای میان مدت گفت: مساله آبخیزداری در این منطقه بسیار مهم است که باید در جنوب کرمان انجام شود.

وی به سیل بند خرم اشاره کرد و گفت: این سیل بند باید در اسرع وقت احداث شود و چند کیلومتری انجام شده و باید به اتمام برسد و دولت اعتباراتی را اختصاص می‌دهد و امیدواریم قرارگاه سازندگی بتواند این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور افزود: اینجا سیل اولی که اتفاق افتاد علاوه بر مسئولان محلی معاون اول رئیس جمهور حضور داشت و مصوبات خوبی داشتند، وزیر کشور نیز حضور یافت اما این کفایت نمی‌کند و دولتمردان در بخش های مختلف باید در کنار مردم باشند و مردم احساس کنند دولت در کنار آنهاست.

وی گفت: هر مشکلی را با حضور مردم می‌توان رفع کرد، در سفر استانی به کرمان در همه مناطق حضور می‌یابیم و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت آب هوایی نتوانستم امروز در برخی از مناطق حضور یابم و در سفر استانی این کار انجام می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: برای مردم استان کرمان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و با روحیه انقلابی مشکلات را رفع می‌کنیم.

نظر شما