شناسهٔ خبر: 52107526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارشناس هواشناسی استان اصفهان:

سرما و یخبندان ادامه دارد/کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوا در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه روند کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: از روز یکشنبه روند افزایش در بیشینه دما آغاز می‌شود اما کمینه دما همچنان پایین است و یخبندان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار برای امروز در سطح استان و جوی پایدار از روز شنبه تا اواسط هفته در اکثر مناطق استان است.

وی وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق را آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در مناطق شرقی استان پیش‌بینی کرد و افزود: فردا آسمان در اکثر مناطق صاف، گاهی با وزش باد خواهد بود همچنین در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان، از فردا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی مهیاست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به پایداری جوی از اواسط هفته و پس از خروج این سامانه، گفت: در ساعات اولیه روزهای آینده، غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند از کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و افزود: بیشینه دمای اصفهان امروز به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای فردا نیز به منفی شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی شهرستان بویین و میاندشت با منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد را سردترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: شهرستان خور و بیابانک با درجه ۱۱ سانتی‌گراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴, ساعت آینده خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به ادامه روند کاهش دما تا فردا، گفت: از یکشنبه به تدریج افزایش دما در بیشینه دما اثر می‌گذارد اما کمینه دما همچنان پایین است و یخبندان ادامه دارد.

نظر شما