شناسهٔ خبر: 52107385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هیات مشاور سازمان جهانی بهداشت:

واکسن کرونای فایزر/ بیونتک برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال توصیه می‌شود

یک هیات کارشناسی مشاور سازمان جهانی بهداشت استفاده از واکسن کرونای شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک را با دوز پایین‌تر برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این توصیه پس از جلسه روز چهارشنبه «گروه کارشناسی مشاور راهبردی» (SAGE) سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی واکسن کرونای شرکت‌های فایزر و بیونتک صورت می‌گیرد. این واکسن در حال حاضر برای کودکان ۱۲ ساله و بالاتر تجویز می‌شود.

میزان دوز توصیه‌شده این واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال ۱۰ میکروگرم است که یک سوم دوز تجویز شده ۳۰ میکروگرمی برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر است.

آلخاندرو کراویوتو، رئیس SAGE گفت: «گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله به جز در کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای پایین‌ترین اولویت برای واکسیناسیون کرونا را دارند.»

این هیات همچنین توصیه کرد که دوزهای یادآور واکسن‌های کرونا باید ۴ تا ۶ ماه پس تزریق دوزهای اولیه واکسن‌ها در گروه‌های با اولویت بالا مانند سالمندان و کارکنان مراقبت بهداشتی تزریق شود.

قبلا «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا» تزریق واکسن کرونای فایزر/بیونتک را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرده بود.

در همین زمینه:

نظر شما