شناسهٔ خبر: 52107286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خطیب نماز جمعه اهواز:

چقدر از بانوان به دلیل وحشت از این حیوانات جنین خود را سقط می‌کنند | کسی جرأت نمی‌کند این حرف‌ها را بزند اما ...

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: سگ‌گردانی‌ها مخالف صریح آیات قرآن است، معمولا کسی جرأت نمی‌کند این حرف‌ها را بزند ولی انسان هرگز نباید خوف داشته باشد. در روایات ما نگهداری برخی از پرندگان در خانه سفارش شده است و نسبت به اینها نهی شده است. چقدر از بانوان به دلیل وحشت از صدای این حیوانات، جنین خود را سقط می‌کنند و خیلی دیگر از مسائل.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (اول بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: امروزه استعمار تمام‌قد ایستاده است برای اینکه هنجارهای دینی را تبدیل به ناهنجار و ناهنجار را تبدیل به هنجار کنند. سگ‌گردانی‌ها مخالف صریح آیات قرآن است، معمولا کسی جرأت نمی‌کند این حرف‌ها را بزند ولی انسان هرگز نباید خوف داشته باشد. در روایات ما نگهداری برخی از پرندگان در خانه سفارش شده است و نسبت به اینها نهی شده است. چقدر از بانوان به دلیل وحشت از صدای این حیوانات، جنین خود را سقط می‌کنند و خیلی دیگر از مسائل.

وی ادامه داد: پوشش اسلامی جزو مطالبات دین است و اختصاص به خطیب نماز ندارد. یکی از ساختارهای آرامش و امنیت اجتماعی، پوشش اسلامی است و به این نکته مورد اشاره مقام معظم رهبری بازمی‌گردد که یکی از ارزشمندترین صفات انسانی و الهی، غیرت است. خداوند غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست دارد. غیرت یعنی اینکه انسان نسبت به حریم‌های مود علاقه خود حساس باشد و نسبت به ناموس خود و ارکان دین و ارزش‌های ملی خود بی‌تفاوت نباشد. غیرت یعنی غیرزدایی و در حریم خود دیگری را راه ندادن. 

امام جمعه اهواز گفت: محترمات خداوند، دین و اولیای الهی و احکام و قرآن است. یک وقتی گفته می‌شود نان گران شده است، انسان به جای اینکه اعتراض خود را به خیابان بکشاند می‌تواند صدای خود را به مسئول برساند. نه تنها در مسائل دنیوی، بلکه در مسائل اخروی نیز باید مطالبه‌گر باشیم؛ اهتمام دولت اسلامی این است که اینها را حل کند اما وقتی دین تضعیف می‌شود باید تلاش کنیم که در میدان باشیم.

موسوی‌فرد افزود: غیرت در سه قسم ملی و دینی و ناموسی است؛ مهمترین غیرت، غیرت دینی است. اگر این غیرت باشد غیرت ملی و ناموسی هم هست. البته غیرت ملی غیر از ملی‌گرایی است. همین احساس امنیتی که در استان خوزستان مخدوش شده است به همین دلیل است و اگر به دستورات الهی عمل می‌شد این گونه نبود. اگر حدود الهی اجرا شوند قطعا شاهد این مسائل نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه، با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: روز مادر و روز زن را به خواهران و مادران بزرگوار تبریک عرض می‌کنم. مادر وسیله و علت وجودی ما است فلذا در زمان حیاتش به سراغ او بروید و به همسران خود نیز ولو با یک شاخه گل احترام بگذارید.

وی افزود: اولین کاری که انسان باید سرلوحه کار خود قرار دهد استقرار در کشتی ولایت است. باید تلاش کنیم که سوار بر کشتی ولایت شویم زیرا انسان را به راه نور می‌رساند. این راه به کثرت نماز و روزه نیست؛ احکام الهی شرط حضور در این کشتی است اما آن کسی که مخرج است، ولایت است و حضرت مهدی(عج)، امام اهل زمین است.

موسوی‌فرد گفت: انسان نباید نسبت به ارزش‌ها و افتخارات و پشتیبان‌های فرهنگی که تمدن هر کشور است، بی‌تفاوت باشد؛ این غیرت ملی است که غیر از ملی‌گرایی است. ستارخان و دلواری نمونه‌ها عینی غیورمردان ایرانی هستند. از ستارخان خواسته بودند که به سفارت روس پناهنده شود اما مردانه ایستادگی کرد و هرگز حاضر به پناهندگی نشد. امروز ما نیازمند این غیرت ملی هستیم. غیرت ملی سبب می‌شود که فرد تلاش کند تا مشکلات را حل کند. آن‌هایی که از غیرت ملی تهی هستند، همواره پادوی اربابان خود هستند.

وی بیان کرد: تا زمانی که ولایت در کشور است، کشور آسیب نخواهد دید. بعضی از مطالبات مردم جزو نیازهای معیشت است، برخی نسبت به گرانی نان اقدام کرده‌اند که ستاد نهی از منکر باید در این خصوص اقدام کند و مجموعه‌های نظارتی نیز باید دخالت کنند؛ تعزیرات باید بر همه جا نظارت کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به موضوع امنیت در خوزستان افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی در خصوص مواد مخدر و تیراندازی‌ها و سرقت‌ها گرفته شد. از فردا مانور بسیار باشکوهی در استان خوزستان آغاز خواهد شد و تدابیر خوبی را با همکاری بسیج، سپاه و نیروی انتظامی شاهد خواهیم بود. این جزو مطالبات بحق مردم است.

وی گفت: تقاضا از مردم این است که واکسن خود را بزنند و استفاده از ماسک و فاصله را رعایت کنند. وزیر بهداشت هشدار داده است که وضعیت کرونا به سمت قرمز شدن می‌رود البته میزان فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است. با این حال باید سعی کنیم رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مساله اشتغال نیز گفت: در بحث اشتغال باید کارخانه‌ها در استان خوزستان فعال شوند و ظرفیت استان را در این زمینه افزایش دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما