شناسهٔ خبر: 52107148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک ساختمان در میدان هفت‌تیر تهران آتش گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش سوزی ساختمانی واقع در میدان هفت تیر تهران خبر داد و گفت: در این آتش سوزی پنج نفر دچار حادثه شدند اما خوشبختانه مشکل جدی نداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره حادثه آتش سوزی در یک ساختمان واقع در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز گفت: ساعت ۱۳:۰۷ ظهر امروز یک مورد آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اطلاع داده شد. سه ایستگاه آتش نشانی به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات به محل اعزام شد.

وی گفت: آتش نشانان به محض رسیدن مشاهده کردند ساختمانی چهار طبقه که ۱۸ واحد با کاربری‌های مختلف داشت، آتش گرفته است. در قسمت همکف و پارکینگ آن یک دستگاه خودروی سواری شاسی بلند و ۵ دستگاه موتورسیکلت و مقدار زیادی ضایعات که در همان بخش دپو شده بود شعله ور شده بودند، شعله از طبقه هم کف بیرون می‌رفت و در حال سرایت به بالکن‌ها و طبقات بالا بود. دود زیادی نیز به طبقات رفته بود.

ملکی گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود افرادی در این آتش سوزی و در طبقات گرفتار شده بودند. آتش نشانان با خاموش کردن آتش، نردبان هیدرولیکی را از ضلع جنوبی و پشتی که قابلیت عملیات داشت، برای نجات آنها فرستادند. سه نفر از همان قسمت به سلامت خارج شدند، یک خانم و دختر جوان هم از طبقات دیگر تقاضای کمک داشتند و در همان وضعیت آتش نشانان با تجهیزات تنفسی به سرعت خودشان را به بالا رساندند و با احتیاط آنها را نیز خارج کردند. در مجموع ۵ نفر با کمک آتش نشانان به سلامت خارج و به فضای باز منتقل شدند.

وی گفت: آتش نشانان، آتش را به سرعت خاموش کردند. تخلیه دود و ایمن سازی نیز انجام و محل، به کارشناسان تحویل داده شد. متأسفانه در بسیاری از ساختمان‌ها مشاهده می‌کنیم که مردم مواد و وسایلی که لازم ندارند را در راه پله‌ها، راهروها، پاگردها و به خصوص در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کنند، این اقدام کار بسیار اشتباهی است به خصوص آنکه در مجاورت خودرو و موتورسیکلت باشد. این مواد اشتعال زا معمولاً دچار آتش سوزی شده و افراد را دچار مشکل می‌کنند، بنابراین خواهشمندیم وسایلی را که لازم ندارند از ساختمان‌ها خارج کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما