شناسهٔ خبر: 52107080 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

به گزارش وب‌سایت چینی ۳۶Krypton،

جیلی با خرید میزو به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌آید

دی جی کالا مگ

به نظر می‌رسد جیلی قصد دارد با خرید شرکت میزو به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شود.

صاحب‌خبر -

گروه IT: اگر با برندهای خودروی فعال در کشور ما آشنایی داشته باشید، قطعا برند جیلی را می‌شناسید. اما در این مطلب قرار نیست به خودرو بپردازیم بلکه به نظر می‌رسد جیلی قصد دارد با خرید شرکت میزو به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شود.

جیلی با خرید میزو به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌آید

به گزارش بولتن نیوز به نقل از دیجیکالا مگ، جیلی یک شرکت خودروسازی چینی است که پیش از این فقط نام آن را به خاطر خودروهایی که تولید می‌کرده می‌شنیدیم اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد کسب و کار خود را با ورود به دنیای پررقابت گوشی‌های هوشمند گسترش دهد.

به گزارش وب‌سایت چینی ۳۶Krypton، ظاهرا این شرکت قصد دارد میزو، شرکتی که حدودا ۲۰ سال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند را خریداری کند. به نظر می‌رسد این اتفاق هم در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد و حتی قرار است اولین گوشی این شرکت هم در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود. حال این گوشی پرچم‌دار خواهد بود یا میان‌رده مشخص نیست.

مدت زمانی است که جیلی نیم‌نگاهی به دنیای گوشی‌های هوشمند هم داشته و حتی یک بخش مجزا تحت عنوان شینگ‌جی تایمز برای این منظور طراحی کرده است. همچنین جیلی یک سری از مهندسین ZTE، شیائومی و اوپو را هم استخدام کرد تا به کمک آن‌ها بتواند در مسیری که قصد دارد در آن آغاز بکار کند موفق ظاهر شود.

طبق گفته‌های منبع این خبر، ظاهرا جیلی در حال حاضر چیزی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده است که مبلغ خریداری میزو روی آن محاسبه نشده است. متاسفانه سخنگوهای هر دو شرکت از صحبت در این زمینه و ارائه‌ی اطلاعات رسمی خودداری کردند اما به نظر می‌رسد این توافق در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ۳۶Krypton، لی شوفو، مدیرعامل جیلی، پیش‌تر گفته بود گوشی موبایل، ابزاری برای نوآوری نرم‌افزاری است و اجازه می‌دهد کاربران، یک فناوری را به محض اینکه از کیفیت آن اطمینان حاصل شد تجربه کنند. او در ادامه‌ی صحبت‌هایش هم به این موضوع اشاره داشت که می‌خواهد در بازار خودرو هم همچین سیاستی را در پیش بگیرد.

جیلی در حال حاضر مشغول یافتن یک شریک تجاری برای تولید گوشی‌های هوشمندش است. فاکسکان به احتمال بسیار فراوان انتخاب این شرکت خواهد بود چرا که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین خطوط مونتاژ در اختیار این شرکت قرار داشته باشد. فرایند تحقیق و توسعه هم توسط خود شرکت صورت خواهد گرفت که نشان می‌دهد خرید میزو برای جیلی اهمیت بسیار زیادی دارد.

در حال حاضر میزو هر سال کمتر از ۱ میلیون گوشی هوشمند راهی بازار می‌کند که اصلا قابل مقایسه با گذشته‌ی دور شرکت نیست که هر سال حدودا ۲۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رساند. در حال حاضر به نظر می‌رسد دو مشکل اصلی سر راه میزو قرار دارد. اول اینکه شرکت از ظرفیت لازم برای تولید ماژول لرزشگیر اپتیکال برخوردار نیست و دوم اینکه در زمینه‌ی بازاریابی عملکرد فوق‌العاده ضعیفی دارد.

برای مثال میزو ۱۸ در ماه مارس سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شد و هیچ نرم‌افزار از پیش‌نصب‌شده یا تبلیغاتی در آن وجود نداشت. یک گوشی رویایی برای کاربران اما میزو آنقدر در زمینه‌ی بازاریابی بد عمل کرد که این گوشی حتی در کشور چین هم نتوانست تاثیر خوبی روی مردم بگذارد. حال باید دید در صورت خریدن میزو توسط جیلی چه تغییرات مثبت یا منفی در روند تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت بوجود خواهد آمد.

نظر شما