شناسهٔ خبر: 52106732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

امام جمعه اراک:

در ایران به ازای هر ۳ هزار نفر یک شعبه بانک وجود دارد

امام جمعه اراک گفت: در هفته اخیر رئیس بانک مرکزی به دیدار مراجع عالیقدر در قم رفته است، بانک مرکزی بداند تمام درخواست ما و انتظارمان از آنها اجرای قانون بانکداری اسلامی است. بانک‌ها به هیچ عنوان مجاز به ارائه وام صوری نیستند و لازم است از دلالی زمین، ارز و دلار بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه یکم بهمن در نمازجمعه اراک ضمن ابراز همدردی با مناطق جنوبی کشور بویژه استان کرمان و سیستان و بلوچستان به سبب وقوع سیل اظهار کرد: استان مرکزی نیز در صورت وقوع سیل استان بی‌دفاعی است و سازه‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و خانه‌ها فاقد استانداردهای لازم برای جلوگیری از آسیب ناشی از وقوع سیل است، لذا مسئولین باید با عملکردی جهادی و بسیجی این مشکلات را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که به اقدامات وسیع خداپسندانه می‌پردازند از همین مردم و مسئولین هستند، افزود: لازم است کمرهای خدمت به مردم و پیشرفت و مبارزه با فساد بسته شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: جهادکشاورزی استان مرکزی باید به آبخیزداری و آبخوان داری توجه جدی و ویژه‌ای  داشته باشد و همت بخصوصی در این حوزه صورت بگیرد. جشن درختکاری در اسفند ماه نیز حائز اهمیت است و نباید تنها یک هکتار را با کاشت درخت آباد کرد، بلکه باید ۱۷۰۰۰ هکتار اراضی استان آباد شوند تا خاک مفید اراضی در اثر سیل و بارش از بین نرود. همچنین بندهای کوچک نیز می‌تواند در کنار سدها به جلوگیری از هدررفت خاک مفید کمک کند.

دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه پس از عضویت در پیمان شانگهای، در خصوص ارتباط با شرق افزود: تحریم های ناجوانمردانه غرب در همه زمینه ها نمی تواند جلوی نفس کشیدن مارا بگیرد. آسیا نیازمند تحول و حمایت از منافع کشورهای خود و قدرت‌گیری است، کشور ما با برقراری ارتباطات دوجانبه و چندجانبه در سوریه، ارمنستان، آذربایجان و کشورهای دیگر می‌تواند در مسائل بین المللی منشا آثار باشد.

یکی از مسایل قابل توجه این است که روسیه با ظرفیت‌های گسترده، سالانه ۲۰۰هزار میلیارد دلار واردات دارد و کشور ما و حتی استان مرکزی می‌تواند با تلاش و هوشیارانه بخشی از تولیدات خود را به این کشور صادر کند و از این طرفیت و ارتباط به نحو احسن استفاده کند.

دری نجف ابادی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی بدانند که جمهوری اسلامی از تمامی منافع خود در ابعاد ملی و افق دید خود در درازمدت دفاع خواهد کرد و اگر نتواند منافع خود را از برجام تامین کند از مسیرهای دیگر به تامین منابع مورد نیاز خود می‌پردازد.

وی تاکید کرد: در هفته اخیر رئیس بانک مرکزی به دیدار مراجع عالیقدر در قم رفته است، بانک مرکزی بداند تمام درخواست ما و انتظارمان از آنها اجرای قانون بانکداری اسلامی است. بانک‌ها به هیچ عنوان مجاز به ارائه وام صوری نیستند و لازم است از دلالی زمین، ارز و دلار بپرهیزند.

وی اظهار کرد: در تمام دنیا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک شعبه بانک وجود دارد، اما در کشور ما بازای هر ۳ هزار نفر یک شعبه وجود دارد که یک ایراد اساسی است. امید است نظام بانکی در کشور اصلاح شده و در خدمت به مردم، حفظ قدرت خرید مردم، عدم حاکمیت ربا و ... صادقانه عمل کند.

وی با تاکید بر رعایت تقوا تصریح کرد: تقوا به معنی سرمایه جاودانه و عامل موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید سرمایه تقوا را کسب کنیم، در نظر داشته باشید که حقیقت تقوا جان انسان را به نور حق و توحید هدایت می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت امام راحل و انقلاب برخورداری از تقوا بوده است.  بنیانی که بر تقوا استوار نیست، بر تار عنکبوت استوار است.

برچسب‌ها:

نظر شما