شناسهٔ خبر: 52104806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در «مهر» بخوانید+ فیلم و عکس

سفر رئیسی به کرمان/بازدید ازمناطق سیل‌زده/دستور۱۰روزه رئیس جمهور

رئیس‌جمهوری پس از بازگشت از روسیه در سفری از پیش اعلام‌نشده از طریق فرودگاه جیرفت وارد استان سیل‌زده کرمان شد؛ رئیسی بعد از بازدید روستاهای سیل‌زده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان حاضر شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از بازدید برخی وزرای دولت و پیگیری رئیس دفتر و معاونان رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه برای بررسی میدانی مشکلات سیل‌زدگان کرمان وارد این استان شد.

وی که از طریق فرودگاه جیرفت به استان کرمان سفرکرده، قرار است مسائل مربوط به سیل این استان را پیگیری و بررسی کند. غلامحسین اسماعیلی قبل از این در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور و استاندار کرمان، ضمن بررسی میزان خسارات ناشی از سیل، وضعیت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان، دستورات رئیس‌جمهور برای تسریع در امدادرسانی را ابلاغ کرده بود.

پیش‌ازاین وزیر کشور و وزیر آموزش‌وپرورش هم به این استان سفرکرده بودند و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز پیگیر مشکلات سیل‌زدگان شده بود. آمارها از پیگیری وضعیت ۲۰ هزار سیل‌زده استان توسط هلال‌احمر حکایت دارد.

احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در بازدید از مناطق سیل‌زده کرمان گفته بود: مردم باید بدانند مسئولان در کنار آن‌ها حضور دارند تا کار خدمت به مردم به‌خصوص محرومان را انجام دهند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شاهد حجم بالای آب‌گرفتگی هستیم که ناشی از عدم برنامه‌ریزی در گذشته برای کنترل سیلاب‌ها است به همین دلیل طرح‌های ویژه در راستای تقویت سیل بندهای جنوب کرمان اجرا می‌شود.

وحیدی افزود: در این راستا اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود اما در کوتاه‌مدت نیز کار لایروبی خانه‌ها و معابر عمومی در اسرع وقت انجام و در بخش کشاورزی نیز ارزیابی‌ها در حال انجام است. واحدهای مهندسی ارتش نیز به جنوب کرمان اعزام‌شده‌اند و در این مناطق مستقر و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سفر رئیس جمهور به کرمان/ بررسی مشکلات سیل زدگان/آغاز بازدید هوایی

وی از برآورد اولیه تقویت سیل بندهای کرمان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها ازجمله وزارت کشور، ستاد بحران، هلال‌احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در کنار مردم هستند.

یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش هم صبح جمعه پس از بازدید از شهرستان قلعه گنج از آسیب جدی به مدارس روستایی و شهری در این شهرستان خبر داد و بر بازسازی فوری مشکل این مدارس تأکید کرد.

وی با اشاره به جمعیت روستایی این شهرستان بر رفع مشکلات مدارس روستایی و عشایری تأکید کرد و گفت: در کنار آسیب سیل به مدارس تعدادی از مدارس نیز مملو از گل‌ولای شده که باید با سرعت لایروبی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: حصار کشی، شن‌ریزی و آسفالت مدارس نیز باید انجام شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود سیل در آینده به مدارس انجام شود.

وی عنوان کرد: باید کلاس‌های درس در مدارس و مکان‌های امن با هماهنگی مسئولان برگزار و از توقف روند آموزش جلوگیری شود.

وی همچنین بر استفاده از فضای مدارس و تکایا و چند شیفته شدن مدارس سالم و مقاوم تأکید کرد.

سفر رئیس جمهور به کرمان/ بررسی مشکلات سیل زدگان/آغاز بازدید هوایی

پیر حسین کولیوند که در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان حضور دارد هم گفته است: بعد از وقوع سیل تمامی امکانات برای امدادرسانی به این مناطق بسیج شد و امدادرسانی در حال انجام است.

کولیوند تصریح کرد: تا روز گذشته به علت شرایط بد آب و هوایی، امدادرسانی هوایی با مشکل انجام می‌شد اما از امروز امدادرسانی هوایی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام‌شده با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ۴۰ تن از اقلام زیستی از تهران به کرمان ارسال شد و همکاران ما در حال توزیع این اقلام هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر به سیل‌زدگان در کرمان با ۸ فروند بالگرد هلال‌احمر، ارتش و سپاه ادامه دارد، همچنین شب گذشته تا صبح امدادرسانی به‌صورت زمینی انجام می‌شد.

اخبار سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده کرمان را در زیر می‌خوانید.


۱۸:۳۷ رئیس جمهور جیرفت را به مقصد تهران ترک کرد

 

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پس از بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان رودبار و قلعه گنج و دیدار مردمی با سیل زدگان در جلسه ستاد بحران دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کرد.ج

وی پیش از ترک فرودگاه جیرفت به مقصد تهران تاکید کرد در آینده در سفر استانی از مناطق سیل زده مجدداً بازدید می‌کند.

۱۸:۱۳ دستور رئیسی برای تهیه لوازم خانه سیل زدگان ظرف ۱۰ روز آینده

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج سفر به جنوب کرمان گفت: 

نسبت به مردمی که منازل آب گرفته شده باید ظرف ۱۰ روز آینده لوازم منزل مردمی که آسیب دیده‌اند تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به افرادی که احشام خود را از دست دادند گفت: برآورد خسارت در این زمینه آغاز شده و اجازه نمی‌دهیم دامداران این منطقه دچار مشکل شوند، احشام خریداری و در اختیار مردم قرار می‌دهیم که این مساله را نیز طی ۱۰ روز انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به کارهای میان مدت گفت: مساله آبخیزداری در این منطقه بسیار مهم است که باید در جنوب کرمان انجام شود.

وی به سیل بند خرم اشاره کرد و گفت: این سیل بند باید در اسرع وقت احداث شود و چند کیلومتری انجام شده و باید به اتمام برسد و دولت اعتباراتی را اختصاص می‌دهد و امیدواریم قرارگاه سازندگی بتواند این کار را انجام دهد.
 

۱۷:۴۱ فیلم/ حضور رئیس جمهور در جمع سیل زدگان جنوب کرمان

۱۷:۰۴ فیلم / بیان مشکلات مردم مناطق سیل زده توسط فرماندار رودبار در حضور رئیس جمهور

۱۶:۲۳ آغاز جلسه مدیریت بحران با حضور رئیس جمهور در روستای سیل زده

رئیس جمهور بعد از بازدید زمینی از روستای نهضت آباد و زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب در یکی از روستاهای سیل زده با حضور برخی از اعضای هیئت دولت و مسئولان استان کرمان جلسه ستاد بحران را به دور از هر گونه تشریفات آغاز کرد و این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

در حال حاضر مسئولان استان کرمان در حال ارائه گزارش عملکرد امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

۱۶:۰۵ عکس / سفر رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.

۱۵:۵۱ سیل بند جیرفت فوراً احداث شود / لزوم جبران خسارت های مردم

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع مردم نهضت آباد گفت: امداد گران و دستگاه‌های مختلف در منطقه حضور دارند و در حال خدمت رسانی هستند و تا اتمام شرایط اضطراری و عادی شدن شرایط مردم در منطقه حضور دارند.

وی تاکید کرد که باید سیل بندهای منطقه فوراً بازسازی شود و گفت: با قید فوریت باید سیل بند جیرفت در اسرع وقت احداث شود.

وی ادامه داد: خسارتهای مردم به صورت کامل و دقیق احصا و بررسی شود و متأسفانه خسارت‌های زیادی به کشاورزی و دامداری وارد شده که جبران خواهد شد.

۱۵:۴۳ رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده نهضت آباد حضور یافت

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از بازدید هوایی از منطقه زهکلوت، جازموریان در شهرستان رودبار و قلعه گنج دقایقی قبل وارد روستای نهضت آباد شد.

این روستا در نزدیکی شهر زهکلوت یکی از مراکز اصلی آب گرفتگی و سیل در جنوب کرمان بوده که بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها در این منطقه دچار آبگرفتگی شده است.

رئیس جمهور هم اکنون در حال گفتگو با مردم این روستا است و قول مساعد در راستای امدادرسانی فوری و تسریع در عملیات امدادی داد.

وی همچنین در حال بازدید از خانه‌های آب گرفته و وضعیت اسکان اضطراری مردم در این روستا است.

۱۵:۳۷ فیلم / حضور رئیس جمهور در جنوب کرمان و بررسی وضعیت مناطق سیل زده

حجت الاسلام رئیسی صبح جمعه بعد از حضور در جیرفت و برگزاری یک نشست اضطراری با مسئولان استان کرمان راهی مناطق سیل زده کرمان در رودبار جنوب و قلعه گنج شد.

رئیس جمهور هم اکنون در حال بازدید هوایی از منطقه جازموریان است.

۱۴:۱۱ نشست رئیس جمهور با مسئولان کرمان برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در اولین اقدام بعد از ورود به کرمان جلسه‌ای با استاندار کرمان، فرمانده انتظامی کرمان و فرمانه سپاه ثارالله کرمان برگزار و در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه دستور داد از همه امکانات برای رفع فوری مشکلات مردم و جبران خسارت‌ها و استحکام بخشی سیل بندها استفاده شود.

۱۳:۲۲ آغاز بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده جنوبی کرمان

سفر رئیس جمهور به کرمان/ بررسی مشکلات سیل زدگان/آغاز بازدید هوایی

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعد از ورود به فرودگاه جیرفت برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده جنوب کرمان عازم رودبار جنوب و قلعه گنج شد.

سیل اخیر در جنوب کرمان ۲۰ هزار نفر را متأثر کرده و خسارات بسیاری به جای گذاشته است.

۱۲:۴۴ رئیس جمهور وارد فرودگاه جیرفت شد

سفر رئیس جمهور به کرمان/ بررسی مشکلات سیل زدگان/آغاز بازدید هوایی

رئیس جمهور به منظور بررسی وضعیت سیل جنوب کرمان وارد فرودگاه جیرفت شد و قرار است بعد از بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم حاضر شود.

۰۱:۳۱ پیگیری آخرین وضعیت رسیدگی به سیل زدگان در تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار کرمان

سفر رئیس جمهور به کرمان/ بررسی مشکلات سیل زدگان/آغاز بازدید هوایی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بامداد روز جمعه در پایان سفر دو روزه به روسیه و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت سیل در مناطق جنوبی این استان را جویا شد.

در این تماس تلفنی رئیس جمهور ضمن پیگیری میزان خسارات سیل، جزئیات رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان موقت آنها را از استاندار کرمان پیگیری کرده و دستورات لازم برای تسریع در خدمات رسانی به سیل زدگان را به استاندار ابلاغ کرد.

گفتنی است عصر روز پنجشنبه نیز غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی در تماس تلفنی از مسکو با وزیر کشور و استاندار کرمان، وضعیت سیل و سیل زدگان را جویا شده بود.

نظر شما