شناسهٔ خبر: 52104066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

مسوولان با تکیه بر توان داخلی مشکلات اقتصادی را حل کنند

زاهدان_ایرنا_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: از دولت‌مردان انتظار می‌رود برای حل مشکلات اقتصادی مردم بیشتر تلاش و با تکیه بر توان داخلی از ظرفیت‌هایی که در کشور داریم استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله مصطفی محامی در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهار داشت: رعایت تقوای الهی در راه رسیدن به رشد و کمال و انسانیت است.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نمونه بارز یک انسان کامل بود خاطر نشان کرد: این حضرت دارای یک شخصیت جامع و یک رشد متوازن بود.

 امام جمعه زاهدان ادامه داد: حضرت زهرا(س) همواره پدر را همراهی می‌کرد و هشت سال بعد از تولد ایشان پیامبر اکرم(ص) به مدینه هجرت کردند و ایشان مونس و غمخوار پدر بودند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در کنار اینکه همسر و مادر خوبی بودند کارهای خانه را به تنهایی انجام می دادند.

آیت الله محامی بیان کرد: در دوران جاهلیت قدیم که اگر خداوند به آنان دختری عنایت می‌کرد احساس شرمندگی و آن را زنده به گور و با زن و دختر به عنوان یک کالا برخورد می‌کردند در چنین فضایی خداوند حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) هدیه دادند.

وی تصریح کرد: در جاهلیت جدید به اسم آزادی زنان آنان را از خانه برای منافع اقتصادی سرمایه داران بزرگ بیرون آورده و بانوان را از خانه به کارخانه کشاندند و به عنوان کارگر از آنان بهره گرفتند.

آیت الله محامی با اشاره به نقش مهم زن در جامعه افزود: مادری و تربیت درست فرزندان از تولید هر محصول و مدیریت منزل از اداره هر کارخانه‌ای بالاتر است.
وی بیان کرد: رعایت تقوای الهی مایه شخصیت و قدرت انسان در مقابل شیاطین است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: همه جوانان باید توجه داشته باشند که با پشتکار و توکل به خداوند می‌توانند مدارج عالیه را طی کند و در آینده شخصیت‌های بزرگی شوند و تاثیر گذار باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیاری از شخصیت های بزرگ فرهنگی، سیاسی و علمی دنیا در همین خانواده های محروم و با همین امکانات کم رشد کردند.
وی بیان کرد: باید همواره خدا را در نظر گیریم و تا آنجا که می توانیم به مردم خدمت کنیم و اگر مسوولان ما به سخنان امامین انقلاب گوش فرا می‌دادند اوضاع جامعه این‌گونه نبود.

نظر شما