شناسهٔ خبر: 52102966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ده‌ها کشته و زخمی در حمله ائتلاف سعودی به یک زندان در یمن

منابع یمنی گزارش دادند که در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک زندان در شمال غرب این کشور، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های یمنی، صبح امروز (جمعه)، خبر دادند که جنگنده‌های سعودی یک زندان موقت را در استان صعده (شمال غرب) هدف حمله قرار داده‌اند.

شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در استان صعده گزارش داد که در پی این حمله، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و عملیات خارج کردن قربانیان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

بنابر گزار‌ش‌ها، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در این زندان حضور داشته‌اند و نیروهای امدادی هم‌اکنون در تلاش برای پیدا کردن نجات‌یافتگان هستند.

منابع یمنی اضافه کردند که هنوز آمار دقیقی از شمار جان‌باختگان و مجروحان وجود ندارد.

این حمله در حالی انجام شده است که رسانه‌های یمنی دیشب از حمله جنگنده‌های سعودی به بندر الحدیده (غرب یمن) خبر دادند.

ائتلاف سعودی دیشب مدعی شده بود که بندر الحدیده تهدیدی برای کشتیرانی است و از این بندر برای قاچاق سلاح استفاده می‌شود.

بر خلاف این ادعا، شبکه المسیره گزارش داده بود که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، ساختمان اداره مخابرات الحدیده را هدف حمله قرار داده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ‌کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما