شناسهٔ خبر: 52101322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بحران ال‌چولو: چرا سیمئونه در این وضعیت قرار دارد؟

لوس روخی‌بلانکو در یک هفته از دو رقابت حذف شده است! این وضعیت دیگو سیمئونه را به عنوان سرمربی تحت فشار قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، انتظارات از اتلتیکو مادرید در فصل جاری پس از قهرمانی فصل گذشته لالیگا افزایش یافت اما این تیم نتوانسته است با این فشار مقابله کند. لوس روخی‌بلانکوها از زمانی که دیگو سیمئونه در سال 2011 هدایت این تیم را برعهده گرفت، هرگز تا این حد مشکل نداشته‌اند. چند سال پیش، آن‌ها در سوپرکاپ اسپانیا به رئال مادرید باختند و از کوپا دل ری هم حذف شدند اما بعدا توانستند با غلبه بر لیورپول در آنفیلد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابند.

اکنون در سال 2022 اتلتیکو 16 امتیاز کمتر از رئال مادرید، صدرنشین لالیگا سانتاندر در اختیار دارد و لیگ قهرمانان تنها جامی است که آنها اکنون برای آن در این فصل رقابت می‌کنند. تیم سیمئونه در این فصل انتظارات را برآورده نکرده و در اینجا کلیدهای سقوط اتلتی را تحلیل می‌کنیم.

ضعف های دفاعی

عجیب است که خط دفاعی اتلتیکو پاشنه آشیل این تیم در این فصل بوده است.  اتلتی سیمئونه به دلیل استحکام دفاعی خود شناخته می‌شد اما دیگر اینطور نیست. لوس روخی‌بلانکوها از دفاع ضعیف خود در ضربات ایستگاهی و اشتباهات شلخته در خط دفاعی رنج می برند، زیرا حریفان از این ضعف‌ها به خوبی استفاده می‌کنند.

خط حمله

علیرغم جذب دو مهاجم دیگر در تابستان گذشته، اتلتیکو در این فصل در خط حمله زهردار به نظر نمی‌‌رسد.  به نظر نمی‌رسد ورود آنتوان گریزمان و ماتئوس کونا به تیم کمکی کرده باشد، تیمی که در یک سوم پایانی حریف در تلاش برای یافتن راهی برای گلزنی است.

مصدومیت

یان اوبلاک، بنجامین لکومت، آنخل کوریا، رودریگو دی پائول و ماریو هرموسو تنها بازیکنان اتلتیکو مادریدی هستند که در این فصل حتی یک مصدومیت هم نداشته اند. در بازی چهارشنبه کوپا دل ری مقابل رئال سوسیداد، سیمئونه مجبور شد از یک دفاع چهار نفره توسط بازیکنانی استفاده کند که معمولاً از روی نیمکت مسابقه را شروع می کردند. این در حالی است که بازیکنان کلیدی مانند مارکوس یورنته، گریزمان، خوزه ماریا خیمنز، توماس لمار و استفان ساویچ در این فصل بیش از یک مصدومیت داشته‌اند.

خروج تریپیه

دو هفته از پیوستن کیران تریپیه به نیوکاسل یونایتد می‌گذرد اما اتلتیکو نتوانسته جانشینی پیدا کند. لوس روخی‌بلانکو به شدت نیاز به تقویت در خط دفاعی دارد، زیرا مصدومیت بازیکنان شروع کننده تاثیرات خود را بر تیم به اندازه کافی گذاشته است.

 هیچ سیستمی درست کار نمی‌کند

سیمئونه در ابتدای فصل از ترکیب 5-3-2 مورد علاقه خود استفاده کرد، اما به دلیل مصدومیت ها و برخی عملکرد ضعیف مجبور شد به استفاده از 4 دفاع اکتفا کند. با این حال، سیستم 4-4-2 نیز در تساوی 2-2 خارج از خانه مقابل ویارئال کارساز نبود، بنابراین سرمربی آرژانتینی به دفاع 5 نفره بازگشت. آرایش 5-3-2 به اتلتیکو کمک کرد تا فصل گذشته قهرمان لیگ شود اما بازیکنان سیمئونه در تلاش هستند تا خود را دوباره با آن وفق دهند.

 بازیکنان کلیدی

 آنخل کوریا تنها بازیکنی است که در این فصل برجسته شده، در حالی که لمار و یانیک کاراسکو ثبات کافی ندارند. کوکه افت فرمی را تجربه کرده است و بقیه بازیکنان اتلتی نتوانسته اند در تلاش‌های تیم برای نتیجه گیری کمک به خصوصی کنند.

 شک‌های سیمئونه

 تاکتیکیست آرژانتینی نتوانسته راهی برای تغییر وضعیت پیدا کند. او مدام در حال تغییر ترکیب اصلی خود و انتقال بازیکنان به موقعیت های مختلف در زمین است. خریدهای تابستانی هنوز درخشان ظاهر نشده‌اند، زیرا آن‌ها تا اینجای فصل نتوانسته‌اند هواداران را تحت تاثیر قرار دهند. سیمئونه باید فلسفه بازی به بازی خود را دوباره به تیم القا کند و اتلتیکو اکنون باید روی شکست دادن والنسیا در روز شنبه تمرکز کند تا کمی از فشار روی سرمربی و بازیکنان بکاهد.

منبع: مارکا

نظر شما