شناسهٔ خبر: 52100056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله عناصر داعش به زندانی در حسکه سوریه و فرار 20 داعشی

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع آگاه اعلام کردند هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک ایست و بازرسی متعلق به نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه(قسد) در ورودی زندان الصناعه در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه حمله کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، منابع مذکور به العربی الجدید گفتند: در پی این انفجار و درگیری‌های پس از آن، حدود 20 داعشی موفق به فرار از زندان الصناعه شدند.

این منابع تاکید کردند: گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک ایست و بازرسی متعلق به نیروهای قسد در اطراف زندان الصناعه در منطقه غویران شهر حلب حمله کردند که منجر به کشته و زخمی شدن عناصر قسد شد.

به گفته منابع یاد شده، پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، عناصر مسلح داعشی به زندان‌بانان زندان و اطراف آن حمله کردند که تا لحظه نگارش این خبر، این درگیری‌ها ادامه دارد و ستون‌هایی از دود در این منطقه به آسمان بلند شده است.

منابع یاد شده تصریح کردند: عناصر بازداشتی داعش با آغاز حمله، دست به شورش زدند و خبرها از فرار 20 داعشی از زندان در میانه درگیری و سردرگمی عناصر قسد حکایت دارد.

منابع مذکور ادامه دادند قسد در پی این حمله، تجهیزات و نیرهای بیشتر شامل خودروهای زره‌پوش و تیربارها و تسلیحات شبه سنگین به منطقه گسیل کرده و همه مسیرهای منتهی به زندان را مسدود کرده است همچنین بالگردها و هواپیماهای ائتلاف بین المللی نیز در آسمان منطقه به پرواز درآمده اند و ده‌ها نورافکن پرتاب کرده اند.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای قسد در بیانیه‌ای توضیحی درباره این حمله عناصر داعش گفت: نیروها و دستگاه‌های امنیتی مربوطه در حال تعامل با یک شورش جدید و تلاش عناصر داعش برای فرار از زندان غویران در حسکه همزمان با انفجار یک خودروهای بمب‌گذاری شده در نزدیکی موسسه السادکوب برای انبارسازی مواد نفتی در نزدیکی زندان است.

این خبر را در العربی الجدید ببینید.

نظر شما