شناسهٔ خبر: 52099933 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

ثبات و رقابت در بازار لوازم خانگی/ زمان مناسبی برای درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا لوازم خانگی نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده و بازار رقابتی شده است زمان مناسبی برای درج قیمت تولید کننده بر روی کالای لوازم خانگی نیست.

صاحب‌خبر -

اکبر پازوکی در گفت‌وگو با میزان،  در خصوص ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده بر روی برخی اقلام لوازم خانگی، گفت: قیمت گذاری لوازم خانگی از سال ۶۶ بوده ولی متاسفانه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ به دلیل برخی عوامل در تامین مواد اولیه و قیمت ارز قیمت لوازم خانگی از طرف تولید کننده در لیست سه ستونه ای که شامل قیمت درب کارخانه، قیمت عمده فروشی و قیمت مصرف کننده است درج می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر مصرف کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ از قیمت لوازم خانگی مطلع شوند و فروشندگان حق ندارند قیمت کالا را برای مصرف کننده افزایش دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت مواد اولیه و ارز ثابت نیست قیمت‌گذاری لوازم خانگی نیز که طی چهار سال گذشته انجام نشده است.

پازوکی اظهار کرد: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که قیمت گذاری باید روی کالای لوازم خانگی درج شود.

وی در ادامه گفت: معتقدم اگر همانند گذشته لیست ستون ای برای کالاهای لوازم خانگی در نظر گرفته شود دیگر نیاز نیست قیمت تولید کننده لوازم خانگی بر روی کالا درج شود از طرفی تولیدات لوازم خانگی همانند کالاهای اساسی نیست که تاریخ مصرف داشته باشد.

پازوکی عنوان کرد: زمانی که کالا لوازم خانگی از کارخانه به انبار انتقال پیدا می‌کند و سپس به انبار فروشگاه دار فرستاده می شود با تاخیر زمان به دست مصرف‌کننده می‌رسد بنابراین فاصله بین تولید تا عرضه باعث می شود قیمت مواد اولیه نیز تغییر پیدا کند به طوری که تولید کننده فروشنده و بنکدار نمی‌تواند کالای لوازم خانگی را به قیمت درج شده بر روی کالا بفروشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده و بازار رقابتی شده است بین تولیدکنندگان در کیفیت کالا و خدمات رقابت شدیدتری به وجود آمده است  بنابراین زمان مناسب برای درج قیمت تولید کننده بر روی کالای لوازم خانگی نیست.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما