شناسهٔ خبر: 52099842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت مددجویان کمیته امداد در تولید انرژی پاک

تهران - ایرنا - مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته با نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی در ۱۸ استان، اقدام به تولید انرژی پاک کرده و علاوه بر کسب درآمد برای خانواده های خود دیگران را نیز از نعمت برق بهره مند می سازند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رمضانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی ۱۵ واحد تولید ۵ کیلوواتی برق به صورت پایلوت برای نخستین بار در خراسان رضوی رقم خورد که پس اعلام موفقیت در این زمینه، امروزه مددجویان ۱۸ استان کشور در قالب سه هزار واحد اقدام به تولید برق از انرژی خورشیدی می کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اولویت های فعالیت این کمیته امداد به شمار می رود، اظهار داشت: نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی برای افراد کم توان و دارای شرایط خاص که امکان اشتغال را ندارند در قالب طرح درآمدزایی به این عزیزان تحت حمایت ارائه می شود.

به گفته رمضانی، پنل های نصب شده در حدود سه هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با توان پنج مگاوات برای مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی شده تا علاوه بر تامین درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، به پایداری شبکه توزیع برق کشور نیز کمک شود.

مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز تاکید شده که ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی شهروندان برای توسعه و تولید برق تجدید پذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدید پذیر با اولویت روستایی، عشایری، خانوارهای کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه شود.

آژانس بین‌المللی انرژی در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد: توسعه فناوری‌های انرژی خورشیدی مقرون به صرفه، پایان‌ناپذیر و تمیز دارای مزایای طولانی مدت خواهد بود. این امر از طریق اعتماد به یک منبع بومی، پایان‌ ناپذیر و عمدتاً مستقل از واردات، امنیت انرژی کشورها را افزایش داده، سبب افزایش  پایداری، کاهش آلودگی، کاهش هزینه‌های مربوط به جلوگیری از گرمایش زمین و پایین نگه داشتن قیمت سوخت‌های فسیلی می‌شود.

بر پایه این گزارش این مزایا جهانی هستند، از این رو هزینه‌های اضافی مشوق‌های استقرار زودهنگام باید برای یادگیری سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته شود؛ آنها باید هوشمندانه هزینه و باید به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته شوند.

نظر شما