شناسهٔ خبر: 52099685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کریدورهای ایران در تسریع حمل و نقل مورد توجه کشورها قرار دارد

معاون حمل و نقل منطقه آزاد و دبیر همایش لجستیک چابهار گفت: کریدورهای ایران در تسریع حمل و نقل مورد توجه کشورها بوده چراکه این کریدورها به لحاظ زمانی رسیدن کالاها حائز اهمیت هستند.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سعید چلندری در همایش لجستیک چابهار که با حضور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد برگزار شد  گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به لحاظ قرار گرفتن در کرانه دریای عمان و دوری از کانون بحران‌های خلیج فارس و به عنوان اتصال دهنده کشورهای محصور در خشکی دارای اهمیت راهبردی برای تجار بین‌المللی است.

او می گوید: کریدورهای داخل کشورمان ازجمله کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال که بسیار در رسیدن کالاها از نظر زمانی تاثیرگذار هستند و همچنین به لحاظ قیمت تمام شده کالاها دارای اهمیت زیادی هستند.

چلندری گفت: در دنیای اقتصاد امروز، حرف نخست را زمان و هزینه می‌زند و با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران داشتند اتفاقات خوبی در این سواحل خصوصا در منطقه ازاد چابهار به وقوع پیوسته است که قطعا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درخصوص اقداماتی که طی سال‌های اخیر انجام داده است توضیحات لازم را خواهد داد.

دبیر همایش لجستیک چابهار  گفت: به لحاظ اینکه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در طول سواحل مکران داریم بویژه در منطقه آزاد چابهار، تصمیم گرفتیم با همکاری بخش خصوصی همایش و نمایشگاه لجستیک را برای نخستین بار در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی کنیم.

او گفت: بنا داریم بتوانیم با این فرایند، ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد را به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی که در این منطقه حضور دارند نشان دهیم. ازطرفی توانمندی شرکت‌های فعال در سطح منطقه را به نمایش بگذاریم.

به گفته چلندری   می‌خواهیم به نوعی توانمندی‌های منطقه را به تجار داخلی و بین‌المللی و فعالان حوزه حمل و نقل و لجستیک نشان دهیم.

معاون حمل و نقل منطقه آزاد چابهار گفت: در این همایش از نظرات کارشناسی متخصصان حوزه لجستیک ترکیبی بهره‌مند خواهیم شد. ازآنجا که وزارت امور خارجه جلساتی در معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه کارگروهی تشکیل دادند و یکی از جلسات مهم آن کارگروه به چابهار اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما