شناسهٔ خبر: 52099242 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نگاهی به جشنواره تئاتر فجر

دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر: سهم تئاتر فجر مخصوص تهران نیست و تلاش شده تا مراکز هم سهمی در این رویداد فرهنگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حسین مسافر آستانه - دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در برنامه شهر فرنگ با موضوع نگاهی به جشنواره تئاتر فجر گفت: این جشنواره مهمترین جشنواره تئاتری کشور است و نمی‌توان بخش‌های مهم آن را نادیده گرفت.
وی افزود: جشنواره فجر باید بهتر از شرایط حال برگزار شود.
دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: سهم تئاتر فجر مخصوص تهران نیست و تصمیم گرفتیم افتتاحیه جشنواره در یزد برگزار شود. برنامه ریزی اینگونه است که بخشی از کار در استان‌های دیگر به جز یزد هم برگزار شود تا آن‌ها هم سهمی از این رویداد فرهنگی داشته باشند.
حسین مسافر آستانه افزود: این جشنوار باید این ظرفیت را داشته باشد تا حجم بیشتری از تلاش هنرمندان کشورمان را نشان دهد.
وی افزود: در گذشته مشکلاتی را در جشنواره داشتیم، چون آثاری را که هنرمندان می‌فرستادند در نرم افزار‌هایی متفاوت و بعضاً این آثار باز نمی‌شدند، اما امسال در سامانه ای، هنرمندان آثار خود را بارگذاری می‌کنند.
دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: بخش صحنه‌ای، رقابتی و غیر رقابتی داریم.
<div id="video-display-embed-code_460939" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834796/460939?width=400&height=300"></script></div>

حسین مسافر آستانه افزود: جشنواره بین المللی تئاتر فجر با رقابتی بودن صرف مخالف است. غیر رقابتی بودن به معنای فرصت بیشتر برای بیشتر هنرمندان است در واقع این جشنواره فرصت به جوانتر‌ها است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی افزود: تئاتر باید در مواجهه با مخاطب قرار گیرد. ظرفیت سالن‌های نمایشی فعلا صد در صد است؛ اما باید منتظر دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم و آن زمان درباره ظرفیت نمایش تصمیم بگیریم.
هنوز تیم داوری آثار جشنواره نهایی نشده است.
امسال برای اولین بار، فرایند ثبت نام آثار جشنواره و ارزیابی آن‌ها به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام شد.

دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: بیش از ۴۰ کشور تقاضای حضور در جشنواره امسال را داشتند؛ هنرمندانی از ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان، آلمان و فرانسه برای حضور در تئاتر فجر امسال درخواست داده اند که به زودی لیست نهایی آن اعلام می‌شود.

نظر شما