شناسهٔ خبر: 52098439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تامین منابع مالی جهت احداث سیل بند جیرفت

احمد وحیدی گفت: برای یک سیل‌بند معروف به سیل‌بند جیرفت که باید حدود 150 کیلومتر کشیده شود تصمیم‌گیری‌های لازم انجام و منابع مالی برای آن مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،  احمد وحیدی امشب در حاشیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد : مشکلاتی را که در طول سفر ارزیابی شد در جلسه امشب با همه مسئولان استانی و بعضی از مسئولان ملی تصمیم‌گیری شد و هر کدام وظایف و تعهداتی که پذیرفته بودند مشخص شد.

وزیر کشور افزود: بر این اساس در حوزه راه‌ها و پل‌ها، سیل‌بندها، کشاورزی و دام‌ها تصمیم‌گیری و منابع پیش‌بینی شد، لوازمی که در خانه‌های مردم از بین رفته تکلیف آن مشخص شد که چگونه تامین و جبران شود و در خصوص رساندن کمک‌ها به نقاط محدودی که هنوز ارتباطات آنها برقرار نشده ‌برای کمک‌رسانی تصمیمات لازم گرفته شد.

وی عنوان کرد: برای یک سیل‌بند معروف به سیل‌بند جیرفت که باید حدود 150 کیلومتر کشیده شود تصمیم‌گیری‌های لازم انجام و منابع مالی برای آن مشخص شد.

وحیدی گفت: با قدرت هر چه بیشتر در جهت بازسازی و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده و هم ایجاد فرصت برای مزارعی که دچار مشکل شده و چاه‌ها و قنوات و سیل‌بندهای که باید زده شود تا کشاورزان با خیال راحت کشت مجدد خود را انجام دهند تصمیمات گرفته و منابع پیش‌بینی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص راه‌ها و پل‌ها به ترتیب اولویت‌ها مشخص شد، بیان کرد:  دستگاه‌های مهندسی به منطقه آمدند و تعدادی دیگر وارد می‌شوند و شهرداری‌ها هم به لحاظ توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تقویت می‌شوند که خودشان به موقع بتوانند عکس‌العمل نشان بدهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین بالگردها هم در منطقه باقی خواهند ماند و در صورت لزوم تقویت  می‌شوند که دسترسی‌های لازم اگر در موارد محدودی نباشد تامین شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: برخی از موارد مصوب شد و برخی موارد که نیاز به مصوبه جدید دولت داشته باشد در اولین فرصت مجدد در دولت طرح و مصوبات جدید اخذ خواهد شد.

نظر شما