شناسهٔ خبر: 52098286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل ایزوایکو: قانون حمایت از صنایع دریایی نیاز به بروزآوری دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: قانون حمایت از صنایع دریایی با توجه به تغییرهای انجام شده در عرصه داخلی و خارجی نیاز به روزآوری دارد.

صاحب‌خبر -

سلمان ضربی روز پنجشنبه در یک نشست خبری افزود: قانون صنایع دریایی مغفول مانده و چندان از ظرفیت‌های آن استفاده نشد است و تلاش داریم ظرفیت های جدید برای آن ایجاد شود تا همه متولیان صنایع دریایی بتوانند بیشتر از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: بخشی از نیازهای صنایع دریای به تامین تامین مالی و دریافت تسهیلات از بانک ها باز می‌گردد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و در بروز آوری قانون دیده شود.

وی اضافه کرد: صندوق حمایت از صنایع دریایی هم بایستی متناسب با نیازهای امروز تقویت شود تا فعالان این عرصه بتوانند از آن بهره بیشتری ببرند.

شبکه سازی را دنبال می‌کنیم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: تلاش کرده ایم در یک ماه گذشته برنامه‌ای برای برون رفت ایزوایکو از چالش های پیش رو تدوین کنیم.

ضربی اشاره کرد: مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در قبل از سال ۹۲ برنامه داشت که بنا به دلایل مختلف اجرایی نشد و بعد از هم برنامه جدیدی تدوین نشد.

وی ادامه داد: برنامه های گذشته را مطالعه کرده و نقاط قوت آن را بررسی کردیم تا با برنامه مشخص به سمت آینده حرکت کنیم که در اولین گام، باید شبکه سازی از ذینفعان صنایع دریایی و تامین کنندگان را انجام دهیم و تصویب قوانین مناسب برای صنایع دریایی را پیگیری کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) افزود: بنابراین دیدگاه‌های متولیان صنایع دریایی را جمع آوری و در دولت مطرح و پیگیری می‌کنیم.

تکمیل طرح‌ها و بازسازی تجهیزات زیرساختی را پیگیری می کنیم

ضربی گفت: برنامه دوم تکمیل و بازسازی تجهیزات زیرساختی است که بخشی از برنامه‌های آن اجرا شده و برخی دیگر اجرایی نشده و تلاش داریم در جهت تکمیل طرح‌ها و بازسازی تجهیزات زیرساختی اقدام کنیم.

وی یادآور شد: طرح کارگاه های ساخت در عظیم گسترش در حال بروزرسانی است و برای این منظور به بودجه و تسهیلات مالی نیاز است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)  بیان کرد: همچنین راه‌اندازی شهرک صنایع دریایی در این مجتمع می‌تواند نقش موثری در کاهش هزینه‌ها،‌ ایجاد اشتغال و درآمد در منطقه داشته باشد که در این راستا برخی شرکت‌ها زمین دریافت کرده اند.

ضربی تاکید کرد: محور بعدی برنامه‌ها انگیزش و به‌سازی و توان افزایی نیروی انسانی است که باید کارهای جدی در این حوزه انجام شود، بسیاری از نیروهای انسانی در آستانه بازنشستگی قرار دارند و خطر در از دست رفتن تجربه و دانش آنها وجود دارد.

وی خاطر نشا کرد: تلاش داریم تجربه و دانش آنها را مستند و ثبت کنیم و همچنین تلاش داریم مکانیزمی ایجاد کنیم که بتوان مهارت و ماندگاری نیروهای بومی و غیر بومی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بنایی بر بکارگیری مستقیم نیروهای بازنشسته در ایزوایکو وجود ندارد، اضافه کرد:کانون بازنشستگی صنایع دریایی به احتمال فراوان در آینده تشکیل خواهد شد که می‌توان از طریق آن تجربه‌های بازنشستگان را استفاده کرد.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: همچنین آموزش را جدی قلمداد کرده و نیروها را در دوره‌های آموزشی قرار خواهیم داد و زمینه های بهبود را شناسایی و ارتقا خواهیم داد تا همیشه نیروهای توانمندی‌های داشته باشیم.

ضربی خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین و موثرترین روش‌های آموزشی، آموزش در کنار کار است و تلاش داریم از دانش و توان نیروها در کنار اجرای فعالیت و از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

دانشگاه‌ها از ظرفیت مجتمع ایزوایکو استفاده کنند

وی گفت: دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مدارس و شرکت‌های دانش بنیان هم از ظرفیت ایزوایکو استفاده کنند و این امکان فراهم هست که افراد دارای طرح و ایده برای اجرایی کردن آن از ظرفیت‌های این مجتمع استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ادامه داد: همچنین بزودی واحد تحقیق و توسعه‌ای خواهیم داشت که می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان برای اجرایی کردن طرح‌های دریایی کمک کند.

ضربی تاکید کرد: فرآیندهای تولید را یکپارچه و فناوری را بروزآوری خواهیم کرد و از ظرفیت‌های منطقه استفاده خواهیم کرد، همچنین ظرفیت جدیدی در برنامه داریم که در دریا در حوزه های نفت و گاز به مشتریان خدمات دهیم که برای این منظور باید واحد شناوری ایجاد کنیم.

سعی می‌کنیم در تعهدهای مالی خوشنام شویم

وی یادآور شد: سعی داریم در تعهدهای مالی خوش نام بوده و بدهی‌های خود به برخی بانک ها را پیگیری و تعهدها را بروزرسانی کنیم.

بنا به گفته ضربی، بهبود سیمای عمومی و ارتقاء برند ایزوایکو از برنامه‌های مهم مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران است.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی ایزوایکو کمک به منطقه از طریق ایجاد اشتغال است، تنها نیاز مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران کار است، به ما کار بدهند، نظارت کرده و مطالبه کنند، آبروی خود را می‌گذاریم که به موقع تعهدهایی خود را اجرا کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تاکید کرد: برای انجام به موقع تعهدها باید ارزش مشترک کار و تامین تولید کنیم، باید بهره‌وری را افزایش داده و به نیروی انسانی توجه کنیم، مشتری مداری و تلاش در جهت خشنودی و جلب رضایت مشتریان را مد نظر قرار خواهیم داد.

ضربی گفت: تلاش مستمر خواهیم داشت تا به اهداف تعریف کرده برسیم، مثبت اندیشی و تحول پذیری را افزایش خواهیم داد و حتما سعی می‌کنیم در رفتار سازمانی خود صداقت و وفای به عهد داشته و محصول با کیفیت تولید کنیم.

مدیر پروازی نخواهیم داشت

وی اشاره کرد: از نیروهای داخل استان، نیروهای کارآمد و مدیران کارآمدی که هستند کمک خواهم گرفت و از نیروهای بومی که تفکر ایجاد اشتغال و کار داشته باشند استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: مدیر پروازی در این مجتمع نخواهیم داشت و خودم هم چهار تا پنج شب در هفته را حتی در این مجتمع می‌خوابم.

وی اشاره کرد: جایگاه مدیر ایزوایکو ملی و بین المللی است و با توجه به حضور کارفرمایان در همه جا مدیرعامل مجتمع هم باید در همه نشست‌های کارفرمایان و برنامه ریزان داخل و خارج استان حضور داشته باشد و شرکت کند.

ضربی گفت: دفتر بزرگی در تهران نداریم و تمام تمرکز ما بر کشتی سازی است، امیدواریم محیط خوب و آرامش بخشی برای کاربزرگ فراهیم کنیم.

علاقه‌مند به حضور دانشگاه‌ها در ایزوایکو هستیم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یادآور شد: از مدارس و دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از این مجتمع دعوت می‌کنیم و در راستای ایفای مسولیت‌های اجتماعی تا حد ممکن به آنها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: علاقه‌مند به حضور دانشگاه‌ها در مجتمع و فعالیت شرکت‌های دانش‌ بنیان در اینجا و تبادل دانش و تجربه هستیم و از داشتن مشارکت با شرکت‌ها دانش بنیان استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص ساخت موتور شناورهای دریایی به خبرنگار ایرنا گفت: موتورهای دریای در ابعاد کوچک در کشور ساخته شده و نمونه‌هایی از موتورهای تا سه هزار اسب بخار هم تولید شده است و ورق‌های فولادی مناسب با دریا در خوزستان و اهواز تولید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ادعای خراب شدن قطعه‌های دریای داخلی شناورهای دریایی در موتورها هم گفت: به احتمال فراوان در تشخیص آلیاژ مناسب و تشخیص آن باید دقت بیشتری از سوی سفارش دهند و یا قطعه ساز انجام شود.

وی ادامه داد: هنوز کشور در زمینه سامانه‌های ناوبری وابستگی جدی دارد و برندهای خاصی در جهان آنها را تولید می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما