شناسهٔ خبر: 52097930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از استان اصفهان

اصفهان-ایرنا- تاکید سرپرست فرمانداری تیران و کرون بر شناسایی نقاط حادثه خیز،  کشف سه قبضه سلاح و مواد مخدر در نایین  و دستگیری شکارچیان کبک در سمیرم اخبار کوتاه امروز استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

تاکید سرپرست فرمانداری تیران و کرون بر شناسایی نقاط حادثه خیز

سرپرست فرمانداری تیران و کرون به دلیل نبود اطلاعات کامل از نقاط پرحادثه ترافیکی شهری، به شهرداری‌ها دستور داد تا این نقاط را شناسایی و با ارائه راهکار در قالب تدوین طرح جامع نقاط پر حادثه اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، علی محمدی کیا در نشست شورای ترافیک تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: نقاط پرحادثه شهری توسط شهرداری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی و راهکارهای تخصصی و عملیاتی برای آن همراه با زمانبندی مشخص پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات در قالب طرح جامع نقاط پرحادثه مناطق شهری تیران و کرون تدوین و دستورکار شهرداری برای اصلاح و بهسازی هندسی و یا نصب علائم قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین بخشی برای اصلاح نقاط پرحادثه این شهرستان، گفت: با توجه به حجم بالای تردد در جاده های این خطه همکاری بین دستگاهی و مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل برای اجرای پروژه های راه سازی در کاهش حوادث ترافیکی و ایمن سازی آن لازم است.

 کشف سه قبضه سلاح و مواد مخدر در نایین 

فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف ۳ قبضه سلاح شکاری وکشف ۱۴ کیلو  گرم تریاک درنایین خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ هادی کیان مهر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه بهارستان حین کنترل محورهای اصلی و فرعی با هدف برخورد با قاچاقچیان به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ قبضه سلاح شکاری، ۴۳ عدد فشنگ کالیبره ۱۲ و یک عدد دوربین شکاری که در داخل صندوق عقب بود کشف شد.

فرمانده انتظامی نایین، ۲ نفر دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.

سرهنگ هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: در بازرسی دیگری ماموران ایست و بازسی شهید شرافت نایین از خودروی رونیز ۱۴ کیلوگرم تریاک جاساز شده در خودرو را کشف و توقیف کردند.

دستگیری شکارچیان کبک در سمیرم 

رییس اداره محیط زیست سمیرم از دستگیری شکارچیان کبک در این خطه کوهستانی خبر داد.

محمد عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این متخلفان در منطقه شکار ممنوع ونک اقدام به شکار هشت قطعه کبک کرده بودند.
به گفته وی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های سمیرم و لردگان با همراهی پلیس اقدام به دستگیری این متخلفان کردند.
رییس اداره محیط زیست سمیرم افزود: این افراد از شهرستان لردگان استان مجاور سمیرم، وارد منطقه ممنوعه زیست اصفهان سمیرم شده بودند که با دستور مسوول قضایی با بازرسی شبانه در محل اختفای آنان این تعداد کبک مشاهده و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.
عباسی دستگیری تصریح کرد: سه قبضه سلاح و مهمات شکار در محل دستگیری این افراد متخلف، کشف و ضبط شد.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه شکار و صید بدون مجوز در زیستگاه‌های سمیرم ممنوع است، اظهار کرد: در سه ماه گذشته نیز ۴ نفر شکارچی دیگر در مناطق مختلف ممنوعه زیست محیطی این منطقه دستگیر شده اند.
شهرستان سمیرم زیستگاه پرندگانی از جمله کبک، مرغابی، غاز و دیگر پرندگان وحشی است.
شهرستان سمیرم با ۴۵۵ هزار کیلومتر عرصه ملی و زیستگاه طبیعی دنا و زاگرس مرکزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

نظر شما