شناسهٔ خبر: 52097894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سرقت تجهیزات سریال طلاق

سریال ابوالقاسم طالبی در روزهای پایانی فیلمبرداری دچارِ توقف شد؛ آن‌طور که مجری طرح این سریال می‌گوید پلیس پیگیرِ این ماجرا شده است.

صاحب‌خبر -

سریال ابوالقاسم طالبی در روزهای پایانی فیلمبرداری دچارِ توقف شد؛ آن‌طور که مجری طرح این سریال می‌گوید پلیس پیگیرِ این ماجرا شده است.

به گزارش تسنیم، سریالِ جدید "ابوالقاسم طالبی" کارگردان شناخته‌شده سینما و تلویزیون در آستانه پایان فیلمبرداری، دچار سرقت شد. سریالی که در خیابان‌های تهران فیلمبرداری‌اش 20 درصد پایانی را پیگیری می‌کرد سارقان به سینه‌موبیل و آکسسوار این مجموعه تلویزیونی، حمله کردند و عوامل این سریال را با خسارت عجیب و غریبی روبرو کردند.

هاشمی مجری طرح این سریال به خبرنگار تسنیم گفت: لحظاتی پیش پلیس در صحنه سرقت حاضر شد و در حال پیگیری‌اند. امیدوارم هرچه زودتر شرایط فیلمبرداری پیدا کنیم تا 20 درصد باقی‌مانده از این سریال جلوی دوربین برود. چون لوازم فیلمبرداری رقم‌های وحشتناکی دارد و نمی‌دانیم تأمین این لوازم چقدر طول می‌کشد. این سرقت برای ما تبعات زیادی دارد و پیش‌بینی اولیه بیش از 800 میلیون خسارت بوده و باید ببینیم چه شرایطی برای ما پیش می‌آید تا کار ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که تا پایان سال فیلمبرداری سریال "طلاق" به پایان خواهد رسید، افزود: حدوداً 20 درصد از کار باقی مانده و امیدوارم بتوانیم شرایط را فراهم کنیم تا فیلمبرداری تا پایان سال و قبل از عید نوروز به پایان برسد.

مجری طرح سریال ابوالقاسم طالبی درباره دلارهای تقلبی سرقت رفته هم گفت: سارقان هرچه پیدا کردند به سرقت برده‌اند حتی به 4 چمدان دلارِ تقلبی که کاراکترهای سریال از آن استفاده می‌کردند هم رحم نکردند! البته برای طراحی و چاپ این دلارها هزینه قابل توجهی شده است. لوازم صحنه، وسایل طراحی، تمامی آکسسوارها و جعبه ابزار و وسایلِ سینه موبیل را به طورکامل سرقت کرده‌اند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این تجهیزات در یک کامیون فوتون در منطقه فلاح تهران، میدان بهاران، خیابان بهاران جنوبی سرقت شده است.

سریال "طلاق" مثلِ کارهای گذشته ابوالقاسم طالبی در سکوت خبری جلو می‌رود و به گفته بازیگرانی همچون قطب‌الدین صادقی وارد ماجرای اختلاس‌گرها می‌شود. همچون کارهایی مثلِ "به کجا چنین شتابان" طالبی دغدغه‌ مهمی مثل فساد اقتصادی دارد، اژدهای هفت‌سری که بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را ایجاد کرده و اصلاً قرار بود ابتدا سریال هم به همین نام باشد.

سریالی که به دلیل شیوع کرونا، چند ماهی متوقف شده بود؛ شاید یکی از نکات قابل توجه این سریال، بازگشتِ ابوالقاسم طالبی به سریال‌سازی تلویزیون باشد که بعد از ساخت دو مجموعه "بازگشت پرستوها" و "به کجا چنین شتابان" به تلویزیون برگشته و قصه‌ای درهم‌تنیده شده را طراحی و به نگارش درآورده که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز دارد.

حتماً مثل خیلی از کارهای سینمایی‌اش همچون "قلاده‌های طلا" و "یتیم‌خانه ایران" سر و صداهایی به پا خواهد کرد؛ هنوز نیامده گمانه‌زنی‌هایی به دنبال داشته که تا چه حد این کارگردان می‌تواند وارد مفاسد اقتصادی شود. شاید نقطه عطفِ سریال، علاوه بر داستان جذاب و کارگردانی ابوالقاسم طالبی، حضور مجید واشقانی باشد که نقش او در این سریال، روندِ بازیگری‌اش را تغییر خواهد داد.

علاوه بر او، حمید گودرزی، پیام دهکردی، قطب‌الدین صادقی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی و خیلی‌های دیگر حضور دارند. خیلی از جزئیات داستان و کاراکترها، خبری بیرون نیامده اما چندی پیش قطب‌الدین صادقی در گفت‌وگویی با تسنیم خودش را وکیل سریال "طلاق" معرفی کرد که نقش وکیل یکی از این اختلاسگرهای داستان را بازی می‌کند.

همان‌طور که صادقی درباره ابوالقاسم طالبی و دقت او به ظرافت در کارگردانی نکته‌ای گفته بود، روند فیلمبرداری "طلاق" هم نشان می‌دهد او با چه وسواس و دقتی پیش می‌رود. در روزهایی که بسیاری بر این باورند باید جلوی فیلمبرداری سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی گرفته شود اما مخاطبین تمامِ چشم و چراغ‌شان در تعطیلی سینما و تئاتر و موسیقی به تلویزیون است.

بسیاری از منتقدین هم منتظرند ببینند کار جدید این کارگردان چه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی دارد. فقط این را می‌دانیم همه‌چیز بر سرِ اختلاس‌گرهایی است که باعثِ فساد اقتصادی‌‌اند و البته گفته می‌شود داستانِ سریال به موضوع آقازاده‌ها و آقازدگی هم پیوند خواهد خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما