شناسهٔ خبر: 52097828 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هندبال قهرمانی مردان آسیا - عربستان

برتری قاطع هندبال ایران برابر میزبان/ صعود با عنوان صدرنشینی

تیم ملی هندبال مردان کشورمان آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا را با برتری قاطع برابر عربستان میزبان این رقابت ها پشت سرگذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی از روز سه شنبه شب ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در قالب چهار گروه در شهر دمام عربستان آغاز شده است. ایران در مرحله گروهی این رویداد در گروه دوم با تیم‌های عربستان، استرالیا و هند همگروه است. شاگردان مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی کشورمان در حالی امشب برابر تیم عربستان میزبان این رقابت‌ها به سرمربیگری دیدیه دینار فرانسوی قرار گرفتند که دو بازی قبل خود را مقابل تیم‌های استرالیا و هند با برتری پشت سر گذاشتند.

این مسابقه که برای سرگروهی این گروه برگزار شد با قضاوت کوبل داوری سئوک لی و بون اوک کوو از کره جنوبی برگزار شد. نیمه ایران این دیدار ابتدا با تساوی بین دو تیم آغاز شد اما در ادامه تیم عربستان توانست با تفاوت ۴ گل از تیم ما جلو بیافتد در نهایت با وجود بازی بسیار خوب تیم ایران و نمایش خوب سجاد استکی با نتیجه ۱۳ بر ۹ از تیم عربستان شکست خورد.

در نیمه دوم و در حالی که چهار گل از تیم میزبان عقب بودیم، شاهد یک بازی هیجانی و زیبا از هندبالیست‌های کشورمان بودیم به طوری که توانستند به سرعت ۴ گل خورده را جبران کرده و در نیمه بازی نتیجه را به تساوی ۱۴ بر ۱۴ برسانند. شاگردان مانوئل فرناندز در ادامه بازی بسیار زیبایی را ارائه کردند و توانستند از تیم عربستان پیشی بگیرند. در این نیمه محمد سیاوشی به عنوان دروازه‌بان بهترین عملکرد را در میدان از خود نشان داد. در نهایت تیم هندبال ایران این بازی را با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به سود خود تمام کرد.

در پایان این مرحله، تیم ایران در گروه خود به عنوان صدرنشین و با اقتدار به دور دوم صعود کرد. به این ترتیب تیم ایران با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه دوم راهی دور بعد شد. تیم عربستان با ۴ امتیاز، استرالیا ۲ امتیاز و هند بدون امتیاز هستند.

هشت تیم برتر دور مقدماتی در قالب دو گروه چهار تیمی برای روشن شدن تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی رقابت خواهند کرد. با پایان یافتن مرحله گروهی، کلیه تیم‌ها فردا جمعه استراحت دارند و مسابقات از روز شنبه دوم بهمن ماه از سرگرفته خواهد شد.

صبح امروز، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان نیز با توجه به اهمیت بازی برابر تیم عربستان، به ملی پوشان برابر برد در این دیدار قول پاداش داده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی (لهستان – سوئد از ۲۸ دی الی ۱۱ بهمن ماه) به میزبانی دمام عربستان برگزار می‌شود و ۵ تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

نظر شما