شناسهٔ خبر: 52097285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بابک کیهانفر روی نیمکت ماینتس

این هفته در بوندسلیگا سرمربی ایرانی داریم!

با توجه به محرومیت بو اسونسون سرمربی ماینتس، این بابک کیهانفر است که در دیدار برابر گروتر فورث این تیم را در کنار زمین هدایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال  ماینتس در دیداری از هفته بیستم رقابت های بوندس لیگا، روز شنبه میهمان تیم گروتر فورث خواهد بود. بو اسونسون سرمربی دانمارکی این تیم به دلیل 4 کارته بودن، قادر به نشستن بر روی نیمکت تیمش نیست و کار هدایت ماینتس به یک ایرانی سپرده شده است.

 

مجله معتبر کیکر آلمان در گزارشی نوشته است: بو اسونسون روز شنبه یک جلسه محرومیت را پشت سر می گذارد. دستیار او بابک کیهانفر به مدت 165 دقیقه به عنوان سرمربی در ماینتس حضور خواهد یافت. 30 دقیقه قبل از شروع بازی، 90 دقیقه در هنگام بازی، 15 دقیقه استراحت بین نیمه، 30 دقیقه پس از پایان بازی: این مدت زمانی است که بابک کیهانفر در بازی خارج از خانه ماینتس برابر گروتر فورث چهره برتر میدان خواهد بود. او با رگ و ریشه ایرانی در شهر ماینتس به دنیا آمده و سه سال و نیم است که دستیار و معتمد اسونسون بوده است.

 

فدراسیون فوتبال آلمان به وضوح درباره محرومیت مربیان اعلام کرده است: در زمان محرومیت، فرد مذکور در طول بازی تیم خود مجاز به حضور در ورزشگاه نیست. محرومیت نیم ساعت قبل از شروع بازی آغاز می شود و یک ساعت بعد از سوت پایان بازی به اتمام می رسد. در این مدت مربی مجاز به ماندن در داخل رختکن، تونل بازیکنان یا راهروی رختکن نیست. در تمام مدت او نباید با تیم تماس مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشد.

 

 

 

 

کیهانفر یک مربی ۳۴ ساله ایرانی است که تقریبا در تمام مقاطع با بو اسونسن همکار بوده است. این دو در تیم های پایه ماینتس کار خود را آغاز کردند و بعد به حدی با یکدیگر هماهنگ شدند که حتی پس از ترک تیم آلمانی نیز این همکاری باقی ماندند. آن ها در لایفرینگ اتریش که تیم دوم سالزبورگ محسوب می‌شد، حضور داشتند. کیهانفر علاوه بر مربیگری در این تیم، وظیفه مشارکت در پرورش بازیکنان زیر ۱۸ سال را هم برعهده گرفته بود؛ جایی که به زعم رسانه های آلمانی در آن تخصص دارد.

 

یک رویا برای این مربی 36 ساله با کار در تیم مربیگری حرفه ای ماینتس به حقیقت پیوست. او در این باره گفته است: «من در ماینتس به دنیا آمدم و بزرگ شدم، قبلاً از آن طرفداران بروخوگ بودم و بعداً حضور در میدان مسابقه را به شدت تجربه کردم. بخشی از کل ماجرا یک موضوع بسیار احساسی و همچنین داستانی است که باعث افتخار من است.»

 

او مدتها تمایل داشت که روزی بخشی از کادر مربیگری ماینتس ای باشد. کیهانفر می گوید: «وقتی فرصت بازگشت به ماینتس فراهم شد، قلب من کمی تندتر زد. این موضوع کمتر به خود بوندسلیگا مربوط می شود و بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که در مورد ماینتس بود. درباره وطن و باشگاه خانگی ام. اما وقتی ناگهان فرصت کار در ماینتس را پیدا کردم، هیچ چیز دیگری نمی خواستم.»

 

 

 

 

او و اسونسون در طول مدت حضورشان در لایفرینگ آخر هر هفته بعد از بازی‌ها، که به طور منظم عصر جمعه برگزار می‌شد، بین باشگاه سالزبورگ و ماینتس رفت و آمد داشتند. کمک مربی به یاد می آورد: «رانندگی نیز استرس زا بود، که ما در برخی موارد به آن عادت کردیم.»

 

با این حال، قبل از اینکه شغل جدید او در ژانویه 2021 قطعی شود، هنوز چند روز پر استرس در پایان سال 2020 وجود داشت: «من و بو در 13 دسامبر از سالزبورگ به ماینتس رانندگی کردیم تا از هفته های تعطیل با خانواده خود لذت ببریم. 5 ژانویه برای بازگشت به اتریش. اولین تماس اندکی پس از شب کریسمس 2020 برقرار شد، مذاکرات در چند روز بعدش فشرده تر شد، اما مدتی طول کشید تا تصمیم گیری انجام شود.»

 

 

 

 

وی گفت: «اگر باشگاه دیگری در بوندسلیگا بود، اینقدر به این موضوع نمی پرداختم. اما وقتی ناگهان فرصت کار در ماینتس را پیدا کردم، هیچ چیز دیگری نمی خواستم. این در واقع یک استرس عاطفی بود.»

 

این صحبت های کیهانفر بود. او روز شنبه نشستن بر روی نیمکت ماینتس به عنوان فرد شماره یک را تجربه خواهد کرد.

نظر شما