شناسهٔ خبر: 52097259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تلاش حامیان اسرائیل در پارلمان انگلیس برای درج «سپاه» در لیست تروریسم

در حالیکه چندین بار تلاش‌هایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی صورت گرفته، روز گذشته، تلاش جدیدی در مجلس اعیان انگلیس برای تروریستی خواندن سپاه کلید خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «لرد استوارت پولاک» از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس اعیان انگلیس و رئیس افتخاری «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» در جلسه پارلمان انگلیس خواستار درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شد.

وبگاه انگلیسی «جوئیش نیوز» گزارش کرد، این نماینده حامی اسرائیل در جلسه مجلس اعیان درخواست کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون حماس و حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس قرار گیرد.

وی روز گذشته با اتهام‌زنی به گروه‌های مقاومت در منطقه همچون حزب‌الله گفت: «دولت اعلیحضرت به درستی حزب‌الله را در فهرست قرار داد. حزب الله ساخته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و بنابراین [آیا]می‌توانم از دوست بزرگوارم آقای وزیر (امور خارجه) درخواست کنم تا به همکاران خود در وزارت خارجه فشار آورند تا به طور کامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست (سازمان‌های تروریستی) قرار دهد؟».

با این حال، «لرد شارپ» یکی از سخنگویان ارشد دولت بریتانیا نیز در پاسخ به این نماینده محافظه‌کار پارلمان گفت که دولت درباره اینکه کدام سازمان‌ها قرار است از لیست گروه‌های تروریستی حذف و یا به آن اضافه شوند، اظهارنظر نمی‌کند.

وی در این خصوص گفت: «دولت به طور مکرر، تأثیر فعالیت‌های ثبات‌زدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی از چندین گروه شبه‌نظامی و ممنوعه در سراسر منطقه را از جمله حزب‌الله در لبنان و سوریه و شبه‌نظامیان عراق و حوثی‌ها در یمن ارزیابی می‌کند».

وی ادامه داد: «چنین فعالیتی امنیت منطقه، توانایی آن برای پیشرفت را به خطر می‌اندازد و تنش‌ها را تشدید می‌کند. به همین دلیل است که ما بیش از ۲۰۰ فهرست تحریمی علیه ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم».

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد و انگلیس نیز تاکنون چندین بار برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی توطئه‌هایی کرده است.

کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در سال ۲۰۲۰ از دولت انگلیس خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و با ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران همسو شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما